همشهری آنلاین: وزیر امور‌خارجه گفت : یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نامه‌هایی را برای طرف‌های مورد مذاکره در گروه وین آماده کرده است تا با دعوت از این کشورها زمانی را برای برگزاری نشست آتی تعیین شود؛ موضوع نشست آتی گروه وین بحث مبادله سوخت و بیانیه تهران است.

mottaki

به گزارش خبرنگار ایلنا ،منوچهر متکی در نشست مطبوعاتی مشترک با علی الشامی وزیر امور خارجه لبنان در رابطه با اخباری که حاکی از برگزاری نشست ایران و اعضای گروه وین طی دو هفته آتی است، گفت: پس از ارائه درخواست ایران و نامه‌هایی که سه کشور گروه وین یعنی روسیه، فرانسه و ایالات متحده به درخواست ما مطرح کرده بودند روسیه اعلام آمادگی کرد برای این گفت‌وگوها آماده است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه اظهارنظر و استقبال کرد، فرانسه نیز پیش از آن در این مورد اظهار نظر کرده بود.

وزیر امور خارجه در رابطه با زمان سفر رئیس‌جمهور به لبنان نیز گفت: این سفر براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی همچنین در رابطه با نشست اخیر سران سعودی، سوریه و لبنان بر روابط ایران اظهار داشت: ما معتقدیم این نشست‌ها در جهت همگرایی منطقه‌ای موثر است و از آن استقبال می‌کنیم چراکه در ماه‌های آینده نیز این کشورها از احمدی‌نژاد استقبال خواهند کرد

کد خبر 113418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز