مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاکسی‌های لندن با راننده‌های مودب‌شان که واقعا می‌‌دانند کجا می‌روند، بر اساس یک نظرسنجی سالانه در مورد تاکسی‌ها،در بهترین رده در دنیا قرار دارند.

taxi

 به گزارش خبرگزاری رویترز این نظرخواهی که بوسیله وب‌سایت مسافرتی hotels.com انجام شد، تاکسی‌های لندن علیرغم این که گران‌قیمت‌ترین تاکسی‌های جهان هستند، رقبای‌شان را در سراسر جهان برای سومین سال متوالی پشت سر گذاشتند، و 59 درصد رای‌های مسافران را در چندین رده به خود جلب کردند.

بر اساس رای‌گیری،‌ رانندگان تاکسی‌های لندن مودب‌ترین و بااطلاع‌ترین از همه هستند. رانندگان در پایتخت انگلیس باید یک امتحان سخت با نام The Knowledge را بگذرانند تا جواز تاکسی بگیرند.

 تاکسی‌های زرد نیویورک در رده دوم فهرست قرار می‌گیرند،‌ و با وجودی که  27 درصد رای‌ها را گرفتند که 10 درصد بیشتر از سال گذشته بود،‌ اما راننده‌های تاکسی منهتن به همراه راننده‌های تاکسی پاریسی در رده بی‌ادب‌ترین راننده‌‌ها قرار می‌گیرند.

مسافران گفتند که در نیویورک بیش از سایر شهرها تاکسی در دسترس است.

راننده‌تاکسی‌ها در رم عنوان بدترین راننده‌ها در جهان را به خود اختصاص دادند، به طوری که از هر 10 مسافر یک نفر معتقد بودند هنگامی که مسئله کیفیت رانندگی مطرح است،‌رانندگان تاکسی پایتخت ایتالیا بدترین راننده‌ها هستند.

سخنگوی وب‌سایت London.com گفت:‌ "مسافرت کردن با تاکسی یکی از اولین تجربیات بسیاری از مسافران هنگام ورود به یک شهر جدید است. در واقع این پژوهش نشان داد تا به حال سوار تاکسی‌ شدن محبوب‌ترین شیوه مسافرت از فرودگاه به هتل بوده است."

 این نظرسنجی جهانی بر اساس میزان پاکی،‌ قیمت، کیفیت رانندگی، شناخت منطقه، مودب بودن، ایمنی و در دسترس بودن تاکسی‌ها بود.

تاکسی‌های توکیو با 26 درصد‌، تاکسی‌های برلین با 17 درصد، و تاکسی‌های فرانکفورت و پاریس با 10 درصد رده‌های بعدی را در صدر اول جدول به خود اختصاص دادند.

 تاکسی‌ها در سیدنی از رسیدن به 10 رتبه اول بازماندند، و در موارد مربوط به میزان پول گرفته شده، در دسترس بودن و شناخت منطقه نمرات بدی گرفتند.

 نظرخواهی این وب‌سایت بخشی از کار گروه Expedia بود که بر روی 1900مسافر درفاصله 11 تا 28 مارس امسال انجام شده است.

کد خبر 113245

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز