همشهری آنلاین: مدیر سوخت ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از دوگانه سوز شدن تمامی تاکسی‌های تهران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد بین 40 تا 60 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای مختلف کشور خدمات عمومی ارائه نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، مهندس رجبی با اشاره به اینکه با کاهش سهمیه بنزین در راستای اجرای مصوبه مجلس قرار شد 200 جایگاه CNG تا پایان نیمه اول سال آینده در کشور ایجاد شود افزود: عمده مشکل در این زمینه تامین زمین بود که انگیزه سرمایه‌گذاران را کاهش می‌داد.

وی گفت: با هماهنگی نیروهای مسلح، شش جایگاه سوخت CNG در تهران احداث کردیم از سوی دیگر در تلاشیم تا زمینه‌های بیشتری برای احداث جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی در تهران اختصاص دهیم.

مدیر سوخت ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه 120 هزار تاکسی بنزین‌سوز در کشور وجود دارد، گفت: تا کنون 25 هزار تاکسی بنزین‌سوز در تهران جهت دوگانه سوز شدن به ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور معرفی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از CNG در حمل و نقل اولویت دولت است گفت: جایگاه‌های CNGخانگی بر اساس ضوابط و استانداردهای وزارت نفت در مجتمع‌های مسکونی بالای یکهزار و 500 خانوار احداث می‌شود.

مدیر سوخت ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه 150 جایگاه سوخت گاز طبیعی توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است افزود: کل تجهیزات این جایگاه‌ها که بین 300 تا 500 میلیون تومان است که از سوی دولت به صورت رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بین 40 تا 60 درصد سیستم‌های حمل و نقل عمومی در کشور فعال نبوده و خدمات عمومی ارائه نمی‌کنند گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا از طریق بکارگیری سیستم‌های الکترونیکی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور مورد کنترل قرار گیرد.

مدیر سوخت ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور به وضعیت توزیع بنزین و گازوئیل در کشور اشاره کرد و گفت: میزان مصرف روزانه بنزین در دی ماه به 62 میلیون لیتر رسیده است که 5/2 میلیون لیتر آن آزاد است که این رقم در مقایسه با سال گذشته 13 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون به طور متوسط روزانه 5 میلیون لیتر بنزین آزاد در کشور توزیع شده است افزود: این رقم در سال گذشته 5/2 میلیون لیتر در روز بوده است.

مدیر سوخت ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه از اول اردیبهشت ماه سال جاری کلیه خودروهای ناوگان سنگین کشور تنها با کارت هوشمند گازوئیل مجاز به دریافت نفت گاز بوده‌اند افزود: در بخش حمل و نقل عمومی با بکارگیری کارت هوشمند گازوئیل مصرف این فراورده را روزانه 3 میلیون لیتر کاهش دادیم و بدین ترتیب مصرف روزانه این فراورده نفتی به حدود 89 تا 90 میلیون لیتر رسیده است.

 وی بر ضرورت نصب سیستم موقعیت یاب جهانی بر روی خودروهای عمومی تاکید کرد و گفت: آژانس‌ها نیز اگر قصد دارند به عنوان حمل و نقل عمومی شناخته شوند باید طبق مصوبه دولت زیر مجموعه شهرداری‌ها قرار گیرند تا دولت نیز بنزین آنها را تامین کند.

مدیر سوخت ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه 240 هزار آژانس در کشور با یارانه دولتی دوگانه سوز شده‌اند افزود: این در حالی است که بازهم مسئولان آژانس‌ها اعلام می‌کنند که خودروی بنزین سوز دارند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ملی تعویض پلاک خودروها یک میلیون و 200 هزار خودرو برای دریافت پلاک ملی مراجعه نکردند گفت: کارت سوخت این خودروها ابطال شد و پس از آن حدود 60 هزار نفر برای دریافت کارت مجدد مراجعه کرده و پلاک ملی گرفته‌اند و 150 هزار خودرو نیز در طرح تسجیل شرکت کرده و کارت سوخت مجددا دریافت کردند.

مدیر سوخت ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور به مسافربرهای شخصی اشاره و تصریح کرد: در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی نیز 190 هزار مسافربر ثبت نام کرده و کارت سوخت با سهمیه مسافربرهای شخصی دریافت کرده‌اند که پس از بررسی مدارک کارت سوخت 70 هزار مسافربر ابطال شد.

 وی در خصوص پرداخت الکترونیکی بهای بنزین و گازوئیل در کشور نیز گفت: متاسفانه مشکلی در پذیرش کار‌تهای شتاب سایر بانک‌ها در بانک عامل یعنی بانک ملت پیش آمد که بر اساس مذاکرات صورت گرفته این مشکل هم‌اکنون در حال برطرف شدن است.

مدیر سوخت ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: بانک ملت 400 جایگاه از دو هزار و 500 جایگاه توزیع سوخت بنزین و گازوئیل کشور را به سیستم پرداخت الکترونیکی بهای بنزین و گازوئیل مجهز کرده و این روند در سایر جایگاه‌ها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 98814

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز