جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نیمه ماه مرداد تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

نماز

 به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، اسلامیت را از ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی دانست و گفت: به تعبیر امام راحل نهضت ما قبل از آنکه ایرانی باشد اسلامی است.

 خطیب جمعه تهران گفت: اساسا ایران با اسلام هویت خود را پیدا کرد و اسلام خدمت بزرگی به ایران انجام داد که شهید مطهری به این موضوع در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران به خوبی اشاره کرد.

 وی افزود: در ابتدای انقلاب یکی از سیاسیون گفته بود فرق ما با امام این است که امام ایران را برای اسلام می‌خواهد و ما اسلام را برای ایران می‌خواهیم که این همان ملی گرایی شرک‌آلود است و امام آن را خلاف اسلام و قرآن دانست.

 آیت‌الله سید احمد خاتمی تصریح کرد: اینکه گفته شود اسلام برداشتهای متفاوتی دارد اما مکتب ایرانی چنین و چنان است این با روح اسلام سازگاری ندارد.

 وی افزود: البته هیچگاه وطن دوستی با اسلام در تعارض نیست اما مکتب ایران مقابل مکتب اسلام است و همان ملی‌گرایی شرک‌آلود است.

 خطیب جمعه تهران تاکید کرد: ما دلداده اسلام و ایران اسلامی هستیم، همه چیزمان اسلام است و مقصد ما مکتب ماست بنابراین زمزمه‌های این چنینی که مکتب ایرانی را مقابل مکتب اسلام قرار می‌دهد چنان تباری دارد که اول انقلاب یکی از سیاسیون گفت و سرانجامش جمهوری ایرانی شد.

 وی افزود: تاریخ نشان داده است که متدینان در خط اول دفاع از وطن بوده اند و بسیاری از ملی گرایان و داعیه داران ملی گرایی به این وطن خیانت کرده‌اند.

کد خبر 113207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز