چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: کارگر اخراجی پس از آنکه به بهانه خداحافظی وارد کارخانه تولید مشروبات الکلی در منچستر شد، ناگهان اسلحه‌ای را که همراه خود داشت بیرون کشید و به سوی کارگران آتش گشود. در این حادثه 8 نفر از کارگران از پای درآمدند و مرد جوان بعد از این حادثه دست به‌خودکشی زد.

آمریکا-جنایت-

سه‌شنبه گذشته هنگامی که کارگران یک کارخانه در منچستر، درحال تعویض شیفتشان بودند، ناگهان با «اس تورنتون» کارگر اخراجی کارخانه روبه‌رو شدند که اسلحه‌ای در دست داشت و تهدید می‌کرد که قصد دارد همه کارگران کارخانه را به قتل برساند.به‌نظر می‌رسید که وی دچار مشکلات روانی شدیدی است و به همین دلیل کنترل خود را از دست داده است. لحظاتی بعد درحالی‌که هیچ کدام از کارگران تصورش را نمی‌کردند، مرد جوان اسلحه خود را به سمت کارگران نشانه رفت و بعد شروع به شلیک کرد.

به گزارش‌ ای‌بی‌سی‌نیوز، تورنتون در این جنایت، بدون آنکه فرد خاصی را مد نظر داشته باشد به سوی همه کارگران آتش ‌گشود. ترس و وحشت همه جا را فرا گرفته بود. با گزارش این ماجرا، ماموران پلیس به سرعت در محل حاضر شدند و سعی کردند تا تورنتون را وادار به تسلیم کنند و به این ماجرا خاتمه دهند.ماموران پلیس، کارخانه را به محاصره درآوردند و از تورنتون خواستند که دست از شلیک بردارد و از کارخانه بیرون بیاید و او هم سرانجام بعد از دقایقی از ساختمان کارخانه بیرون آمد اما درحالی‌که ماموران تصور می‌کردند که وی تسلیم شده، ناگهان اسلحه‌اش را روی شقیقه‌اش قرار داد و شلیک کرد.

پلیس شلیک نکرده است

درحالی‌که در لحظات اولیه بعد از این جنایت، گزارش‌ها حاکی از آن بود که مرد مسلح بعد از خروج از کارخانه به ضرب گلوله ماموران پلیس کشته شده است، یکی از مقامات پلیس با اعلام این خبر گفت: در این حادثه، پلیس حتی یک گلوله هم شلیک نکرده است.

ریال مارک مونتومینی - رئیس پلیس منچستر - با اعلام اینکه پلیس باعث مرگ مرد مسلح نشده است، گفت: این مرد درحالی‌که از سوی ماموران پلیس تحت کنترل قرار داشت از کارخانه خارج شد اما هنگامی‌که ما تصور می‌کردیم او قصد دارد اسلحه خود را به ماموران بدهد و تسلیم شود، ناگهان آن‌را روی شقیقه خود قرار داد و شلیک کرد.
دزد قاتل
مسئولان کارخانه درباره انگیزه کارگر اخراجی از ارتکاب این جنایت که احتمال می‌رود بعد از اخراج وی رخ داده است، سکوت کرده‌اند اما یکی از مسئولان در این باره گفت: این مرد به تازگی اخراج شده بود چرا که تصویر وی توسط دوربین‌های مداربسته کارخانه هنگام سرقت ضبط شده بود و مسئولان کارخانه هم او را تعلیق کرده بودند اما او روز حادثه به بهانه گفت‌وگو با نماینده کارگران و خداحافظی از دوستانش به کارخانه آمده بود که این جنایت را رقم زد.

دوستان و خانواده عامل این جنایت می‌گویند که تورنتون پیش از این چندین بار از مسئولان کارخانه به خاطر تبعیض نژادی شکایت کرده و گفته بود که در این کارخانه به‌شدت تحقیر می‌شده است اما هیچ کدام فکر نمی‌کرده‌اند که او بخواهد برای انتقام‌جویی از روسای کارخانه، کارگران دیگر را به قتل برساند.در همین حال نامزد مرد جنایتکار به خبرنگاران گفت: او جوان بسیار سختکوشی بود که هرگز ممکن نبود دست به سرقت بزند و احتمالا به خاطر تهمت دروغی که به او زده شد، این جنایت را مرتکب شده است.

کد خبر 113154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز