همشهری آنلاین: دو مرد که متهم به برنامه‌ریزی برای حمله به فرودگاه جان اف. کندی در نیویورک هستند در دادگاهی در آمریکا محکوم شناخته شدند و حالا با احتمال مجازات حبس ابد مواجه می‌شوند

JFK Airport

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گزارش داد، دادستان کل نیویورک اعلام کرد، این دو متهم که یکی 67 ساله، باربر فرودگاه و دیگری 58 ساله، نماینده سابق کشور آمریکای جنوبی گویان است، حمله‌ای برای کشتن تعداد بسیاری از مردم، تخریب گسترده فرودگاه و همچنین وارد آوردن خسارت به اقتصاد این شهر طرح‌ریزی کرده بودند.

پس از آنکه هیات منصفه دادگاه نیویورک رای به محکومیت این دو نفر داد، آنها اکنون با احتمال مجازات حبس ابد مواجهند. حکم نهایی آنها ماده دسامبر صادر خواهد شد.

 انگیزه حمله، اعتراض به دولت آمریکا

طرح این دو نفر در سال 2007 لو رفت. آنها قصد داشتند تانکرهای سوخت و همچنین محل انبار سوخت فرودگاه را منفجر کنند تا اعتراض خود را به برخی از سیاست‌های دولت آمریکا ابراز دارند.

راسل دفریتاس (Russel Defreitas)، مسئول حمل بار طرح این حمله را ریخته بود و عبدالقدیر، نماینده سابق با او همدست شده بود.

دفریتاس هم همچون قدیر اهل گویان است، اما تابعیت آمریکایی دارد. همدست سوم این نقشه پیش از این مجرم شناخته شده و احتمالا به 15 سال حبس محکوم خواهد شد. نفر چهارم همچنان در انتظار برگزاری دادگاهش است.

فرودگاه جان اف. کندی بزرگ‌ترین فرودگاه در میان سه فرودگاه مسافربری نیویورک است. در این فرودگاه سالانه حدود 45 میلیون مسافر و همچنین 1.5 میلیون تن بار جابجا می‌شوند.

کد خبر 113038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز