دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش از آغاز طرح درجه بندی مدارس در سراسر ایران خبر داد

حاجی بابایی

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حاجی بابایی در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان اینکه پس از 15 سال ، درجه بندی مدارس تغییر کرد ، گفت : بر اساس این طرح ، مدارس به فناوری تجهیز و دارای معاون اجرایی می شوند.

وی افزود : با درجه بندی شدن مدارس ، معیار پذیرش دانش آموزان تفاوتی نمی کند اما مدارس باید روزآمد شوند و کارکنان اجرایی آن باید دوره های ضمن خدمت را بگذرانند و با تجهیزات و فناوری جدید آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در طرح جدید تلاش بر این است که از طریق داده های الکترونیک و آموزشهای مجازی ، مدارس تحت پوشش قرار گیرند.

وی یکی از ارکان طرح درجه بندی مدارس را معاونان اجرایی مدارس دانست و گفت: این هفته در سراسر کشور حکم 33 هزار نفر برای معاونت اجرایی مدارس صادر می شود و این افراد کار اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره تامین بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح جدید در مدارس اظهار داشت: امسال سال تامین تجهیزات مدارس است و بزرگ ترین امکانات و 12 درصد بودجه های عمرانی کشور برای تجهیزات مدارس به ویژه هنرستانها و سپس دبیرستانها و مدارس راهنمایی و ابتدایی صرف خواهد شد.

وی افزود: برای رسیدن به تحول بنیادین باید مدرسه و تجهیزات آن را بازتعریف کرد و در کنار آن باید دانش آموزان را به سمت اهداف بلندی که در سند ملی آموزش و پرورش تعریف شده است از جمله تهذیب، تحصیل و ورزش و حرکت کردن از محفوظات به استدلال و خلاقیت سوق دهیم.

حاجی بابایی یکی دیگر از اهداف اجرای طرح جدید در مدارس را امکان دسترسی و استفاده دانش آموزان از اینترانت ملی بیان کرد و گفت: همه مدارس به تدریج به این شبکه مجهز می شوند.

وی افزود: با اجرای طرح ترنم ولایت در همه روستاهای کشور مجتمعهای آموزشی تعریف می شود؛ این مجتمعها به آزمایشگاه و فناوری مجهز خواهد شد.

حاجی بابایی این طرح را در راستای برقراری عدالت آموزشی در سراسر کشور بیان کرد و گفت: طرحهای درجه بندی مدارس و ترنم ولایت، همزمان ابلاغ شده است و کارهای اجرایی آن در مرداد ماه انجام می شود.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: نخستین بار امکان شرکت هنرجویان هنرستانها در آزمون سراسری فراهم می شود.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود : هنرجویان هنرستانها بدون آنکه با دانش آموزان رشته های ریاضی، تجربی و علوم انسانی رقابت کنند در آزمون سراسری شرکت خواهند کرد.

وی گفت: امکان شرکت هنرجویان هنرستانها در آزمون سراسری ورود به دانشگاه یکی از مصوباتی بود که به امضای رئیس جمهور رسید و برای سال تحصیلی آینده اجرایی می شود.

حاجی بابایی اضافه کرد: به سمتی حرکت می کنیم که محوریت آموزش و پرورش به سمت هنرستانها باشد و آمار و ارقام نیز نشان می دهد که هنرجویان هنرستانها به راحتی می توانند دارای شغل باشند و به راحتی وارد دانشگاه شوند

کد خبر 112931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز