همشهری آنلاین: مهندسان در حال ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی هوشمندی هستند که می‌تواند عابران پیاده را ردیابی کرده و آنها را با تبلیغات برنامه‌ریزی شده تحت تاثیر قرار دهد و یا حتی از نام‌های آنها برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کند

بیلبورد

محققان IBM اعلام کردند در حال ساخت فناوری هستند که می‌تواند منجر به ارائه تبلیغات تجاری سفارشی شود که علائق فردی مخاطبان خود را هدف قرار می‌دهند.

در حال حاضر نمایشگرهای دیجیتال تبلیغاتی را می‌توان در ایستگاه‌های قطار یا اتوبوس و یا بر روی نمای ساختمان‌های بزرگ در حالی مشاهده کرد که تبلیغاتی کلی را درباره تعدادی از محصولات تجاری پخش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگرهای دیجیتال تبلیغاتی جدید عملکردی مشابه نمایشگرهایی دارند که در فیلم مشهور "گزارش اقلیت" استیون اسپیلبرگ به تصویر کشیده شدند. در این فیلم شخصیت اصلی داستان با تعدادی از نشانه‌های دیجیتال مواجه می‌شد که در هنگام ورود وی به یک فروشگاه نام او را صدا می‌کردند.

IBM اعلام کرد فناوری در حال تکمیل آنها از مواجهه مصرف کنندگان با دریایی از تبلیغات گیج کننده تجاری جلوگیری خواهد کرد زیرا با استفاده از این فناوری جدید، فرد تنها در معرض تبلیغات محصولی قرار خواهد گرفت که متناسب با نوع نیاز وی باشد.

این سیستم با استفاده از همان فناوری بی سیمی کار می‌کند که کارت‌های مسافرتی متروهای لندن به آن مجهزند. استفاده از این برچسب‌ها که به RFID شهرت دارند در ساخت انواع کارت‌های اعتباری یا سیم کارت‌های تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با رمزگذاری اطلاعات فردی در این تراشه‌ها، نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال می‌توانند هویت افراد را با عبور از برابر نمایشگر شناسایی کرده و تبلیغی را متناسب با عادت‌های خرید و یا علائق آنها پخش می‌کنند.

این بیلبوردهای دیجیتال به عنوان بخشی از برنامه "سیاره‌ای هوشمندتر" موسسه IBM که با هدف استفاده از فناوری‌های جدید در راستای کارامد تر کردن و آسان‌تر کردن زندگی انسان‌ها آغاز شده، در حال تکمیل است.

 

کد خبر 112919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز