همشهری‌آنلاین: برای نخستین بار هزینه تبلیغات آنلاین در آمریکا نسبت به هزینه صرف شده برای تبلیغات روزنامه افزایش یافته است.

اینترنت

به گزارش ایسنا، بر اساس برآورد EMarketer، هزینه تبلیغات آنلاین با رشد 13.9 درصدی در سال 2010 به 25.8 میلیارد دلار می‌رسد، در حالی که هزینه برروی تبلیغات روزنامه 8.2 درصد کاهش یافته و 22.78 میلیارد دلار خواهد بود.

درآمد تبلیغات اینترنتی، چاپی و درآمد تبلیغات روزنامه آنلاین به 25.7 میلیارد دلار خواهد رسید که هم‌چنان پایین‌تر از 25.8 میلیارد دلاری هزینه آنلاینی است که تبلیغات‌کنندگان صرف خواهند کرد.

بنا بر پیش‌بینی EMarketer، مجموع هزینه‌های تبلیغاتی در آمریکا در سال میلادی جاری سه درصد رشد کرده و به 168.5 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

در مقابل هزینه تبلیغاتی در روزنامه‌های چاپی در سال 2011 تا شش درصد کاهش می‌یابد و به 21.4 میلیارد دلار می‌رسد، در حالی که هزینه تبلیغات آنلاین 10.5 درصد رشد کرده و به 28.5 میلیارد خواهد بود.

روزنامه‌های آمریکایی هم‌چنان با روی آوردن خوانندگان به اخبار رایگان در وب، کاهش تیراژ و برابر نبودن رشد درآمد تبلیغی آنلاین با ضرر در بخش چاپی مواجه هستند.

کد خبر 123778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز