شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر - ندا انتظامی: با پایان یافتن سیزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران - مبارک، اجرای تئاترها، مجددا آغاز می‌شود.

هنر نمایش

البته بیشتر کارها، نمایش‌های قدیمی هستند که دنباله اجرای خود را از سرمی‌گیرند. سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش «منهای دو» به کارگردانی داوود رشیدی است. سیامک صفری، حسن معجونی، علی سرابی، هوشنگ قوانلو، لیلی رشیدی، باران کوثری و پگاه آهنگرانی، بازیگران این نمایش هستند که در ساعت 20 اجرا می‌شود.اما در سالن قشقایی که ورودی آن بعد از سال‌ها، همزمان با سیزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران - مبارک افتتاح شد نمایش «نورا» با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی اجرا می‌شود.

پانته‌آ بهرام، پیام دهکردی، احمد ساعتچیان و بهناز جعفری در این نمایش که براساس نمایشنامه «خانه عروسک» نوشته هنریک ایبسن طراحی شده بازی می‌کنند. این نمایش در ساعت 19:30 به روی صحنه ‌می‌رود.اجرای نمایش «روال عادی» به کارگردانی محمدرضا خاکی در سالن سایه ادامه دارد. مسعود دلخواه و ایوب آقاخانی ایفاگر نقش کمیسر پلیس و خبرچین این نمایش هستند. روال عادی در ساعت 19:45 اجرا می‌شود.

نمایش «گل» به کارگردانی یاسر خاسب هم در کارگاه نمایش به اجرای خود ادامه می‌دهد. یاسر خاسب و علی اصغری قاجاری بازیگران این نمایش هستند که در ساعت 19 به صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر

در تماشاخانه ایرانشهر، 2 نمایش به روی صحنه است که یک نمایش آن جدید است. اجرای نمایش «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی‌زاده با اینکه بیلبوردهای تبلیغاتی آن از سطح شهر جمع‌آوری شده همچنان ادامه دارد. این نمایش در روزهای 11 و 12 مرداد ماه نیم بها برای دانشجویان اجرا می‌شود.

کایوس که نام دیگر این نمایش است هر شب ساعت 20 در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر اجرا‌ می‌شود. رامبد جوان، صابر ابر، رامین سیاردشتی، سعید چنگیزیان، محسن حسینی، فرزین صابونی، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، هنگامه قاضیانی، داریوش موفق، حمیدرضا میرلطفی و فرشید شایسته بازیگران این کار هستند.نمایش «دلم می‌خواد محکم بزنم تو گوش اتللو» به کارگردانی مسعود موسوی، نمایش جدیدی است که در ساعت 20 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. سام کبودوند، پرستو کرمی، روح‌الله کمانی، حسام منظور و رسول نقوی روایتگران این داستان به نویسندگی نورالدین آزاد هستند.

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج میزبان 2 نمایش «سر‌آشپز پیشنهاد می‌کند» و «کیارش» است. این نمایش کار مشترک شهاب‌الدین حسین‌پور و رضا شفیعیان هم ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. فربد فرهنگ، مهدی فرضیه، رضا شفیعیان، شهروز شبستری، صفورا کاظم‌پور، الهه شهپرست، شهاب‌الدین حسین‌پور، آرش عزیزی، علیرضا نوشادی، متین اسماعیلی و تهمورث امیری، بازیگران این کار هستند.

کیارش به کارگردانی تینو صالحی ساعت 18:30 با حضور بازیگرانی چون بهروز پوربرجی، شاهین علایی‌نژاد، نوشین تن‌دسته، صادق پدیدار، منصوره مرادی، کیومرث قنبری، بهرام افشار، سینا نصراللهی، حسین متحد، نسیم تاجی و زینب قادری اجرا می‌شود.

دیگر سالن‌ها

تالار هنر که سالنی مخصوص برای گروه سنی کودکان و نوجوانان است.2 نمایش «قزقون به سر» به کارگردانی مجید امیری در ساعت 18:30و «قصه سیبی که پرواز کرد» به کارگردانی مجتبی مهدی 19:30 را برای این گروه سنی آماده نمایش کرده‌است.

در تالار محراب نمایش «زندگی×3» به کارگردانی محمدحسین میربابا و با بازی شاهین چگینی، فرانک فرهنگ، افسانه شفیعی و سیاوش خادم حسینی در ساعت 18:30 اجرا می‌شود.در سالن مهر حوزه هنری نمایش «حوالی تئاتر شهر» به کارگردانی فرهاد تجویدی اجرا می‌شود. این نمایش برگزیده جشنواره تئاتر ماه و با حضور جمع زیادی از بازیگران حرفه‌ای و دانشجویان تئاتر به صحنه می‌رود.

این نمایش با همراهی گروه 15 نفره کرو نوازندگان در ساعت 19:30 اجرا می‌شود. در فرهنگسرای نیاوران 2، نمایش «آرزو دارم» به نویسندگی و کارگردانی عرفان ملکوتی و با بازی محمد رضا آقاخانی، محمد سامانی‌فر، مهدی کمیلی و هدیه رنجبر در ساعت 19:30 اجرا می‌شود.اما تالار خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران هم از هفته جاری پذیرای نمایش «بیژن و منیژه» به کارگردانی رسول نجفیان می‌شود.

شهرام نجاتی، هادی فرشچی، کامبیز بنان، محمد گلکونی و سمیرا حسن‌پور بازیگران این نمایش هستند. این نمایش که در سیزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی اجرا شده بود در ساعت 21 اجرا می‌شود.نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» به کارگردانی حسین جمالی که پیش از این در جشنواره شکسپیر ارمنستان اجرا شده، از پنجشنبه 7 مرداد اجرای عمومی خود در خانه نمایش اداره تئاتر را شروع کرد و تا پایان مرداد در ساعت 18:30 به روی صحنه خواهد بود. مجید رحمتی، علی مدنی، آرش غلام‌نژاد، سارا عباسپور و آفاق میر قاسمی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

کد خبر 112727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز