گروه ادب و هنر- کامران محمدی: شهردار تهران دستور داد ساختمان خانه تئاتر تا 3سال دیگر در اختیار اهالی تئاتر باقی بماند

تئاتر

محمدباقر قالیباف با توجه به آماده‌نشدن ساختمان جدید خانه تئاتر، با درخواست هیات‌مدیره این خانه موافقت کرد و ساختمان قدیمی خانه تئاتر را در منطقه 11 شهرداری، همچنان در اختیار هنرمندان تئاتر قرار داد. البته درخواست هیات‌مدیره، امکان اسکان در این ساختمان تنها برای سال‌آینده بود اما قالیباف برای اینکه دست‌کم 3 سال خیال هنرمندان تئاتر را از این موضوع راحت کند، تا سال 92 آن را به خانه تئاتر سپرد.

این موضوع با توجه به دغدغه هیات‌مدیره و مدیرعامل خانه تئاتر که در یکی دو ماه اخیر مطرح شده بود، اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. 18 خرداد، ایرج راد در نشستی که اعضای هیأت‌مدیره به بیان انواع و اقسام مشکلات تئاتر امروز پرداختند، به‌عنوان تیر خلاص، از بودجه اندک خانه تئاتر گفت و ادامه داد: بودجه‌ای که برای این نهاد صنفی تعیین شده پرداخت نشده و ساخت وساز ساختمان جدید خانه تئاتر تعطیل شده است.آنطور که مدیرعامل خانه تئاتر می‌گوید، برای تکمیل این ساختمان، به 3 میلیارد تومان بودجه نیاز است و طبیعی است با شرایط فعلی، به‌جایی نمی‌رسد.

مجید جوزانی، مدیرعامل خانه هنرمندان که نماینده شهردار تهران در شورای‌عالی خانه هنرمندان نیز هست با توجه به همین نکته، موضوع را از شهرداری پیگیری کرد و سرانجام دیروز این خبر خوش را از طریق خبرگزاری مهر به گوش اهالی تئاتر رساند. جوزانی با اشاره به توجه شهرداری و مدیریت شهری به تشکل‌های هنری و صنوف فراگیر و ‌ اختصاص خانه هنرمندان شماره 2 به انجمن مجسمه‌سازان، نقاشان و طراحان گرافیک، گفت: امیدوارم روزی برسد که هر کدام از این انجمن‌ها در یک ملک مستقل مستقر شوند که بتوانند فضای نمایشگاهی خود را داشته باشند.

مدیرعامل خانه هنرمندان درباره نیاز انجمن گرافیک هم افزود: آثار بسیاری که به‌عنوان میراث گرافیک ایران نزد انجمن گرافیک قرار دارند، در حال خاک خوردن هستند. این انجمن حاضر است این آثار را به‌صورت رایگان در اختیار نمایشگاهی دائمی قرار دهد. امیدوارم مکان دائمی مورد نظر ساماندهی و افتتاح شود.

اما نیاز انجمن‌های صنفی هنرهای مختلف، تنها به اینها خلاصه نمی‌شود و حتی سینماگران نیز ساختمان ندارند. با این حال، خیال آنها بیش از همه راحت است. ساختمان شماره 2 خانه سینما تا 5 سال در اختیار آنهاست و شهرداری تهران این موضوع را رسما با یک تفاهمنامه اعلام کرده است تا با خیال راحت کارشان را بکنند. در این بین معماری هنوز خانه ندارد و آنطور که جوزانی می‌گوید، با تأکید شهردار تهران و معاونت فرهنگی هنری شهرداری قرار است یکی از خانه‌های قدیمی تهران به خانه معماران ایران اختصاص یابد و افتتاح شود.

کد خبر 113587

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز