گروه اجتماعی - یوسف مجتهد : رئیس مجلس شورای اسلامی در تاریخ 89.5.3قانون شناسایی و حمایت مصدومان شیمیایی را برای درج در روزنامه رسمی ارسال کرد.

جبهه -شیمیایی

برابر ماده یک قانون مدنی مصوبات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل قانونی به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود و ایشان ظرف مدت پنج روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ و دستور انتشار آن را در روزنامه رسمی صادر می‌کند. در صورت استنکاف رئیس‌جمهور در مدت مذکور بنا به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت 72 ساعت مصوبه را چاپ و منتشر کند.

در این قانون بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح هر 9ماه یک بار کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون پزشکی تشخیص مصدومان شیمیایی تشکیل دهد. افراد فاقد مدرک با تشخیص ستادی متشکل از نمایندگان فرمانداری، سپاه و بنیاد شهید به کمیسیون پزشکی معرفی خواهند شد.

وزارت بهداشت مکلف است در شهرهای بمباران شده تخصص‌های موردنیاز مصدومان شیمیایی را فراهم و امکانات بهداشتی، درمانی، توانبخشی، پیشگیری و آموزشی را به‌صورت رایگان ارائه کند. ضمناً وزارت امور خارجه موظف است اقدامات لازم را برای معرفی شهر سردشت به‌عنوان شهر آسیب‌دیده از حملات شیمیایی و سند جنایت دشمنان به‌عمل آورده و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آن را در فهرست آثار جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و آثار ملی در داخل کشور و سطح بین‌المللی ثبت کند

کد خبر 112605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز