همشهری آنلاین: ۶۰ هزار واحد صنعتی داریم که ۱۰ هزار میلیارد در بخش صنعت مبل سرمایه‌گذاری شده ولی متاسفانه شاهد این هستیم که سالانه ۱۰۰۰ میلیون دلار مبل وارد کشور می‌شود.

مبل

به گزارش ایلنا، علی انصاری، رئیس انجمن صنفی مبل ایران  در مراسم آغاز به کار شرکت ویستر گفت: امروز به نظر می‌رسد لازم است در حوزه تولید علاوه بر مواد اولیه و تکنولوژی به دانش نیز توجه شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد صنایع امروز به لحاظ فقدان ساختار علمی و نبود نگاه آکادمیک در حوزه‌های مختلف رنج می‌برد که فقدان ساختار و کمبود دانش در بخش‌های مختلف کشور مشهود است.

رئیس انجمن صنفی مبل ایران خاطرنشان کرد: قطع یقین ما نیاز به تعامل و برنامه‌ریزی داریم و باید بدانیم که رشد توسعه بدون دانش روز امکان‌پذیر نیست و لازم است به حوزه دانش و علم نرم‌افزاری که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: ماموریت ما استفاده از دانش روز است تا با این رویکرد بتوانیم جایگاه رفیع و در شأن کشور را کسب کنیم البته در این راستا نظام توزیع نیز همانند نظام تولید با مشکلاتی مواجه است.

انصاری تاکید کرد: ۶۰ هزار واحد صنعتی داریم که ۱۰ هزار میلیارد در بخش صنعت مبل سرمایه‌گذاری شده ولی متاسفانه شاهد این هستیم که سالانه ۱۰۰۰ میلیون دلار مبل وارد کشور می‌شود که این امر، امری تهدید‌آمیز است از همین رو ما درصدد راه‌اندازی یک شهرک صنعتی تولید مبل هستیم.

وی در ادامه با انتقاد از مسئولان استان قزوین اظهار داشت: دو سال پیش با تعاملات خوبی که فراهم آمد به همراه استاندار، معاون استاندار و مدیرکل صنایع و معادن استان جلسه‌ای را با معاون وزیر صنایع و معادن داشتیم و آنچه که در این نشست به نتیجه رسید حتی مکتوب شد، ولی کوتاه‌نگری، جزئی‌نگری و بخشی‌نگری موجب شد تا ما در استان قزوین سرمایه‌گذاری نکنیم و من از این بابت متأسفم و به مسئولان استان توصیه می‌کنم که از وجود نخبگان استفاده کنند و اجازه ندهند نخبگان به راحتی از استان خارج شوند.

وی یادآور شد: با توجه به این اوضاع پیش آمده ما به استان مرکزی رفتیم و در آنجا شهرک صنعتی زرندیه را در حال احداث و تاسیس داریم.

کد خبر 112541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز