چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت خاکریز آب، مجری جمع آوری آبهای سطحی شهر تهران گفت: در یک برنامه پنج ساله تمامی جوی‌های شهر تهران با شبکه هایی پوشانده می‌شوند تا از ورود پسماند و زباله به آنها و آبگرفتگی جوی‌ها جلوگیری شود.

درخت

به گزارش مهر، جواد رحمتی اظهار داشت: در این سیستم روی جویهای آب با شبکه‌هایی پوشانده می‌شود که درعین فراهم کردن امکان عبور آب باران از ورود پسماند و زباله به داخل جوی جلوگیری می‌کند چرا که یکی از دلایل اصلی گرفتگی جوی‌های آب به ویژه در مواقع بارندگی، ورود زباله به داخل این جوی‌هاست.

وی افزود: اجرای این سیستم، موجب افزایش عرض کوچه ها و معابر می‌شود.

رحمتی با اشاره به اینکه این سیستم سال گذشته و به عنوان پایلوت در منطقه 8 و در خیابان آیت به اجرا درآمد و هم اکنون به بهره برداری رسیده است ادامه داد: هم اکنون این طرح از حالت پایلوت خارج شده و در خیابانهای مهر، مدائن و کوچه‌های منتهی به آنها به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب در مورد انتخاب منطقه 8 برای اجرای این سیستم اشاره کرد و گفت: منطقه 8 دارای شهرسازی منظمی است و جوی‌های این منطقه بر اساس شیب بندی درست و با پیش طراحی، اجرا شده است به همین دلیل کار را از این منطقه آغاز کردیم.

وی گفت: بر اساس رویکرد معاونت فنی و عمران شهرداری امیدواریم با برنامه ریزی پنج ساله انجام شده بتوانیم تمام جوی‌های تهران را با همکاری مناطق به این سیستم مجهز کنیم

کد خبر 112539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز