همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان آنکه امسال بودجه خوبی برای به زیر زمین بردن راه آهن تهران اختصاص یافته است آن را راه حل مشکل راه آهن تهران بیان کرد.

Tehran Railway

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی چمران در نشست اعضای شورای اسلامی شهر تهران با مسئولان و شورایاران منطقه 18 تهران گفت: در منطقه 18، 4 خط به زیر زمین انتقال    می یابد که 2 خط آن برای مترو و 2 خط دیگر برای راه آهن مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به انتقاد شورایاران منطقه 18 از حذف اتوبوس های بلیطی در این منطقه افزود: براساس مصوبه دولت و مجلس باید 60 درصد خدمات اتوبوس رانی از سوی بخش خصوصی و 40 درصد دیگر تحت نظارت شرکت واحد ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: درشمال شهر تهران اتوبوس های بلیطی بسیار کاهش یافته و خدمات دهی در اختیار بخش خصوصی است در حالی که در جنوب تهران اتوبوس های بلیطی هنوز فعال هستند.

چمران در ادامه با اشاره به اینکه تقسیم بودجه در تهران کار مشکلی است گفت: بودجه‌ای که به بعضی از مناطق تهران اختصاص می‌یابد یک دهم عوارضی است که از آن منطقه اخذ می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات فاضلاب تهران افزود: بودجه فاضلاب تهران در بدو شروع کار شورای اسلامی شهر تهران 800 میلیون تومان در سال بود که امسال با افزایش این رقم به 75 میلیارد تومان مشکلات فاضلاب تهران کمتر خواهد شد.

چمران وجود بافت های فرسوده را معضلی برای تهران بیان کرد و گفت: شورای شهر تهران 12 هزار هکتار را بعنوان بافت فرسوده برای تهران تصویب کرد که در شورای عالی شهرسازی به 3 هزار هکتار کاهش یافت.

وی فرسوده بودن ساختمان، کم بودن ضریب دسترسی به آن و ریز دانگی قطعات را سه مشخصه اصلی بافت فرسوده برشمرد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر منطقه کوچک باشد فرسوده بودن بافت آن در شورای شهر تهران تصویب می شود و اگر در مقیاس بزرگ باشد تصمیم گیری درباره آن در شورای عالی شهرسازی انجام می‌شود. 

کد خبر 112006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز