یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

محمدرضا جمالی: حادثه تروریستی زاهدان پریشب دستمایه یک گفت‌وگو در تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی قرار گرفت؛ به‌طوری‌که این شبکه در گفت‌وگو با 2 فردی که مدعی کارشناسی! بودند،

به‌صورت مصرح اقدامات تروریستی و کور افراد جاهل و آلت‌دست بیگانگان را توجیه  و به‌نوعی به تبرئه عاملان چنین اعمال جنایت‌بار و ننگینی اقدام کرد.شاید تلویزیون بی‌بی‌سی یکی از نخستین رسانه‌هایی بود که در قالب خبر فوری، حادثه زاهدان را اعلام کرد و  به بزرگ‌نمایی و برجسته‌سازی آن پرداخت.

سؤال این است که چرا چنین حادثه شومی که موجب شهید شدن انسان‌های بی‌گناه، یعنی کسانی‌که برای دعای کمیل به مسجد رفته‌اند شد، مورد توجه بی‌بی‌سی قرار می‌گیرد ورفتار تروریستی توجیه می‌شود و توسط ضدانقلابیون فراری در این رسانه به تبرئه اعمال تروریست‌ها اقدام می‌شود؟

جواب آن، روشن است و آن، اینکه از دیرباز انگلیس بیشترین تلاش خود را برای نفوذ در ممالک اسلامی به‌منظور تفرقه‌افکنی و پررنگ کردن خط تفاوت‌های مذهبی به‌کار گرفته است. در تاریخ معاصر کم سراغ نداریم که افرادی به ظاهر موجه به مراثی و مداحی و آداب تفرقه‌آمیز علیه شیعه و سنی و اقوام ایرانی پرداخته‌اند که سرنخ آن از درون سفارتخانه‌های بیگانگان پیدا شده و متأسفانه انگلیس بیشترین نقش را در تفرقه‌افکنی در کشورهای اسلامی داشته است.

تلویزیون نیرنگ‌باز بی‌بی‌سی   در ظاهری فریبکارانه که هم  مدعی آراستگی و هم امانتداری و اطلاع‌رسانی است، وقتی قافیه را تنگ می‌بیند باطن خود را آشکار می‌کند و پلیدترین رفتار  ضدانسانی را مورد توجه قرار می‌دهد و به‌گونه‌ای این اعمال را توجیه به‌ظاهر منطقی!  می‌کند.

البته بر اهل خرد روش تلویزیون بی‌بی‌سی روشن است و ماهیت استعمارگرانه انگلیس و دستگاه سخن‌پراکنی آن آشکار است اما توجه به این گزاره جالب است که چرا افرادی که ادعای ایران‌دوستی و دمکراسی می‌کنند و خود را نماینده مردم می‌دانند و از جانب مردم سخن می‌گویند، بی‌بی‌سی را به‌عنوان تریبون خود انتخاب کرده‌اند و به‌گونه‌ای ابزار دست انگلیس برای دخالت و نفوذ در ایران قرار گرفته‌اند؛ سؤالی که پاسخ به آن خیلی سخت نیست.

کد خبر 111872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز