شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

دکتر ناصرکرمی: تلفن همراه در ایران از جمله گرانترین و بی‌کیفیت‌ترین کالاهاست.

گرانترین از این جهت که هم نرخ مکالمه آن بالاست و هم ودیعه چندصد هزار تومانی که بابت آن می‌گیرند در جهان بی‌سابقه است و موضوع کیفیت آن هم که نیاز به گفتن ندارد.

اما جالب است که فروشنده انحصاری این کالای گران و بی‌کیفیت تعهدی هم در قبال ارائه خدمات پس از فروش مناسب ندارد. به عنوان مصداقی برای این موضوع، اشاره می‌شود به مشکلی به نام «پرشدن کانتر سیم کارت».

ظاهراً ظرفیت هر سیم کارت پس از مدتی استفاده پر شده و متعاقب این مسئله باید برای تعویض آن اقدام کرد. اما نکته این است که بروز این مسئله بدون هیچ اخطار قبلی صورت می‌گیرد. یعنی ناگهان تلفن شما از دسترس شبکه خارج می شود.

نوع پیام دریافتی از شبکه هم در این زمان راهنمای شما به علت ماجرا نیست. مراکز خدمات تلفن سیار هم در وهله اول احتمال وجود بدهی‌های قبلی را مطرح می‌کنند و شما ناچار می‌شوید خارج از روال قبضی که پرداخت آن بی‌شباهت به اهدای مساعده به شبکه مخابرات نیست! را بپردازید.

اما دو سه روز می‌گذرد باز هم تلفن همچنان قطع است تلفن هایی مثل 118 ،17 یا 09990 هم بدون هیچ کمکی فقط شما را سردرگم می کنند و در نهایت با مراجعه به مرکز شبکه در می‌یابید که موضوع چیست.

بعید است که شبکه مخابرات نتواند از چند روز قبل به مشترک اطلاع‌دهد کانتر سیم‌کارت او در حال پرشدن است. اما این کار را نمی‌کند و نتیجه آن چند روز سردرگمی مشترک نگون‌بخت، رفت‌و‌آمدهای زائد شهری و البته زیان‌های مرتبط است.

جالب است که شرکت محترم مخابرات البته حق خود می‌داند که به محض اینکه شما در پرداخت قبض تلفن خود تأخیر کردید بدون اطلاع قبلی خط شما را قطع کند و جالبتر این است که همین شرکت همیشه در مقابل واگذاری شبکه تلفن سیار به بخش خصوصی مقاومت کرده است.

کد خبر 11140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز