گروه اقتصادی: ثبت نام سیم‌کارت‌های دولتی که از ده روز پیش آغاز شده است به‌رغم کاهش قیمت‌ها در مقایسه با ثبت نام سال 84 از استقبال بالایی برخوردار نیست وتقاضا برای تلفن‌های اعتباری بیش از تلفن‌های دائم است.

ثبت نام سیم‌کارت دولتی به‌رغم مخالفت با قانون برنامه چهارم و سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی از سوی شرکت ارتباطات سیار آغاز شده است و تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.

اگرچه با توجه به سود بیشتر خرید سیم‌کارت دائم دولتی از بازار آزاد متقاضیان استفاده از این خدمات به خرید سیم‌کارت از بازار و ثبت نام و دریافت آن در سال آینده تمایل بیشتری دارند ولی پیش‌بینی رونق بازار سیم‌کارت‌های اعتباری و هزینه کم ثبت نام موجب شده تا ثبت نام کنندگان به خرید پرتعداد سیم‌کارت اعتباری تشویق شوند.

رمضان صادق‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ما تأکید کرد، اگرچه ثبت نام سیم‌کارت اعتباری و دائم از سوی مجلس با مخالفت روبه‌رو شده بود ولی این امر با تأکید دولت بر خصوصی‌سازی این بخش در سال آینده آغاز شده است.

وی تأکید کرد که قانون با صراحت از ورود دولت به بخش‌هایی که بخش خصوصی و یا تعاونی در آن فعال هستند منع کرده است ولی دولت همچنان بر ادامه توسعه به‌رغم فقدان توان ارائه خدمات با کیفیت مناسب اصرار می ورزد.

وی گفت: شبکه دولتی به‌رغم تأکید بر اصلاح کیفیت خدمات این اهداف را نیز پی‌گیری نکرده و همچنان قطع مکرر تماس و کیفیت صدای نامناسب در این شبکه ادامه دارد.

زارعیان مدیرکل روابط عمومی‌ شرکت مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار ما تأکید کرد بر اساس گزارش‌های رسیده تا روز شنبه حدود 850 هزار نفر در سراسر کشور برای دریافت سیم‌کارت دائم و اعتباری دولتی ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر 15529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز