همشهری‌آنلاین: شبکه راشاتودی اعلام کرد اخراج تحلیلگر شبکه سی ان ان در پی ابراز تاسف وی به علت درگذشت روحانی لبنانی نشانگر استانداردهای دوگانه رسانه‌های مطرح آمریکایی است

شبکه راشاتودی در گزارشی با اشاره به اخراج اوکتاویو ناصر تحلیلگر ارشد شبکه سی ان ان در بخش امور خاورمیانه در پی ابراز تاسف وی از درگذشت شیخ فضل‌الله روحانی لبنانی به بررسی اقدام رسانه‌های مطرح آمریکا در اخراج خبرنگاران و تحلیلگران خود در پی انتقاد از سیاست‌های امریکا پرداخت.

جیان حافیس خبرنگار راشاتودی در واشنگتن در گزارش خود با طرح این سئوال که چه اتفاقی به وقوع می پیوندد که ارائه کنندگان اخبار خود به خبر رسانه‌ها تبدیل می‌شوند؟ گفت اوکتاویو ناصر تحلیلگر سی ان ان بعد از بیست سال فعالیت در این شبکه اخرین قربانی در این بخش است.

وی به علت آنچه که گفته شده است اطلاعات نادرستی را در تویتر منتشر کرده است بطور علنی از کار خود برکنار شد.

بر اساس این گزارش؛ اوکتاویو ناصر لبنانی الاصل در صفحه تویتر خود ضمن ابراز ناراحتی از درگذشت شیخ فضل الله نوشته بود طرفداران وی نمی‌توانند بعد از شنیدن خبر مرگ اشک چشمان خود را کنترل کنند.

خبرنگار راشاتودی گفت تنها مساله‌ای که وجود دارد این است که شیخ فضل‌الله از دهه 1980 در فهرست تروریست‌های اف بی ای قرار داشته است.

همین مساله باعث شد که سی ان ان یکی از چهره‌های مطرح خود یعنی اوکتاویو ناصر را برکنار کند.

خبرنگار راشاتودی گفت اوکتاویو ناصر اولین خبرنگاری نیست که به علت بیان آنچه که برخی آنرا دیدگاه‌های بحث برانگیز سیاسی توصیف می کنند از کار برکنار شده است و اخرین فرد هم نخواهد بود.‌

پیش از "هلن تامس" چهره افسانه ای کنفرانس های خبری کاخ سفید بعد از ان که اسرائیل را اشغالگر توصیف کرد بعد از سال‌ها از حضور وی در کنفرانس‌های خبری کاخ سفید جلوگیری شد.

افراد دیگر مانند "فیلیپ دانهوی" و "پیتر آرنت" در سال 2003 به علت انتقاد از جنگ عراق از ادامه فعالیت‌های خبری منع شدند.

خبرنگار راشاتودی همچنین گفت رسانه‌های مطرح امریکایی حتی در بخش دعوت از مهمانان هم کنترل شدیدی را اعمال می‌کنند و از حضور افرادی با دیدگاه‌های متفاوت با دیدگاه‌های گردانندگان و صاحبان رسانه‌ها در برنامه‌هایشان جلوگیری می‌کنند

کد خبر 111256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز