همشهری آنلاین: پاپ بندیکت در پیام سالانه‌اش درباره ارتباطات که 24 ژانویه 2012 منتشر شد، صدای سکوت را ستود.

pope

به گزارش آسوشیتدپرس او گفت اندکی سکوت با دادن زمان بیشتری به افراد برای فکر کردن به آنچه می‌شنوند و می‌گویند، آنان را به شنوندگانی بهتر و ارتباط‌گرانی بهتر بدل خواهد کرد.

او گفت در دنیایی که با توئیت‌ها و پوشش 24 ساعته اخبار اشباع شده است، این زمان گرانقدر برای تفکر و تامل به کلمات ارزش بیشتری می‌دهد.

او در این پیام مکتوب گفت: "شادی، اضطراب و رنج، همه را می‌توان در سکوت هم منتقل کرد، در واقع سکوت شیوه به خصوص قدرتمندی برای بیان این احساسات است."

بندیکت در سال‌های اخیر از پیام سالانه‌اش درباره ارتباطات برای اظهار نظر درباره رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده است- او به کشیشان توصیه کرده است بلاگ‌نویسی کنند و از کاتولیک‌هایی که اعتقاداتشان را بر روی فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، خواسته است به عقاید دیگران احترام بگذارند.

امسال تمرکز او بر نیاز به بی‌اعتنایی به وفور مفرط اطلاعات در رسانه‌‌های اجتماعی برای داشتن وقت برای تامل بیشتر بود. او خواستار ایجاد تعادلی میان سکوت، کلمات، تصاویر و صداها شد.

او گفت: "با ساکت ماندن، ما به دیگری امکان سخن گفتن می‌دهیم، و از اعتقاد بی‌چون و چرا به سخنان و نظرات‌مان بدون اینکه به اندازه کافی به آزمون گذاشته شده باشند، پرهیز می‌کنیم."

او یادآور شد که گاهی اصیل‌ترین ارتباطات در سکوت مطلق رخ می‌دهد، "میان افرادی که عاشق یکدیگرند: اطوار، حالات چهره و زبان بدن نشانه‌هایی هستند که با آنها ما خودمان را برای یکدیگر آشکار می‌کنیم."

به گفته او سکوت همچنین امکان بصیرت بیشتر درباره آنچه واقعا ارزش شنیدن دارد را فراهم می‌کند. و البته امکان نیایش، تعمق و مکالمه قلبی با خداوند را فراهم می‌کند.

پاپ 84 ساله به خاطر طبیعت آرامش شهرت دارد. او که عالم الهیات و عاشق موسیقی کلاسیک است به آرامی سخن می‌گوید و گفته می‌شود شنونده‌ای فوق‌العاده است.

کد خبر 158186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز