جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلفن‌های همراه و یا ارائه کنندگان خدمات شبکه در کنفرانس CTIA جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشتند

که در این گزارش به معرفی مشهورترین آنها پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت Sprint اولین شبکه نسل چهارم متصل به وایمکس یا 4G را در کنفرانس CTIA ارائه کرده و در کنار آن تلفن همراه هوشمند نسل چهارم HTC Evo 4G با سرعتی بالاتر و دسترسی به اطلاعات بیشتر را به عنوان اولین تلفن هوشمند که از شبکه این شرکت بهره می برد، ارائه کرده است.

این تلفن همراه از نمایشگری 4.3 اینچی برخوردار است که نسبت به نمایشگر آی-فن 30 درصد بزرگتر است. این تلفن از نرم افزار اندروید گوگل بهره برده است و تا کنون اطلاعاتی در زمینه هزینه‌ها و قیمت اپآن از جانب شرکت Sprint ارائه نشده است.

در ادامه گزارش به تعدادی از مشهورترین ستارگان دنیای وایرلس که در این کنفرانس معرفی و ارائه شده اند، خواهیم پرداخت:

i-Pad: محصول جنجالی و زیبای شرکت اپل به نام آی پد که به نسل سوم شبکه و وای-فای مجهز است، از شبکه نسل سوم شرکت AT&T بهره برده است. هزینه ماهانه استفاده از این شبکه 30 دلار برای استفاده نامحدود اعلام شده است.

شرکت AT&T همچنین اعلام کرده است قصد دارد خدمات شبکه نسل سوم خود را به تبلت دیگری از شرکت OpenPeak ارائه کند.

گوشی هوشمند Galaxy S: شرکت سامسونگ تلفن همراه جدید خود را نمایشگری بزرگ و 4 اینچی در CTIA معرفی کرده است که به گفته سامسونگ این تلفن مشاهده فایلهای ویدیویی که بر روی تلفن همراه ضبط شده اند را از طریق اتصال وایرلس بر روی تلویزیون‌ها امکان پذیر می سازد.

فناوری به کار گرفته شده در نمایشگر این تلفن AMOLED نام دارد و می‌تواند درخشندگی نمایشگر را 20 درصد افزایش داده و انعکاس نور خورشید بر روی صفحه نمایش را تا 80 درصد کاهش دهد. Galaxy S از تراشه یک گیگاهرتزی سامسونگ برخوردار بوده و از نرم افزار اندروید گوگل بهره می برد.

تلفن هوشمند Aero: به عنوان اولین تلفن هوشمند یکی از مشهورترین شرکتهای تولید کننده رایانه یعنی دل این تلفن فعالیت خود را در صنعت تلفن همراه با کمک شرکت AT&T آغاز خواهد کرد. 

شرکت دل تلفن هوشمند خود را سال گذشته برای اولین بار در چین و برزیل ارائه کرد. تلفن Aero از سیستم عامل اندروید برخوردار بوده و از نمایشگری سه اینچی و دوربینی پنج مگا پیکسلی برخوردار است.

قلاده های هوشمند: از دیگر تجهیزات در حال ظهور در صنعت وایرلس سیستم قلاده هوشمند و موقعیت یاب برای حیوانات خانگی است که با همکاری شرکت AT&T و شرکتی به نام Apisphere در حال تولید است. این قلاده از تراشه ای وایرلس برخوردار بوده و اطلاعات مربوط به موقعیت حیوانات خانگی را مستقیما به مالک حیوان یا رایانه شخصی وی انتقال می‌دهد.

قاب عکس هوشمند دیجیتال: از دیگر خدمات جدید وایرلسی که در CTIA معرفی شده‌اند امکان ارسال تصاویر دیجیتال از تلفنهای همراه به قاب عکسهای هوشمند دیجیتال است. این قاب عکس‌ها نمایشگری 10.4 اینچی داشته و محصولی از شرکت Isabella است.

با کمک این قابها کاربران تلفن همراه می توانند تصاویر خود را به آدرس الکترونیکی قاب عکس ارسال کنند و به این شکل تصاویر به صورت وایرلس بر روی قاب به نمایش گذاشته می‌شوند.

گوشی هوشمند Zio: این شرکت برای مدتی از تجارت تلفنهای هوشمند خود را کنار کشیده بود اما اکنون با تلفن هوشمند Zio بازگشت قدرتمندی را از خود به نمایش گذاشته است. Zio تلفن هوشمندی تحت سیستم عامل اندروید گوگل بوده و از نمایشگری 3.5 اینچی و لمسی برخوردار است که در آن فرایند نمایش تصاویر متحرک و سریع بهبود یافته است و در عین حال این نمایشگر از بخش لمسی ویژه ای برای موقعیت یابی برخوردار است.

دوربین 3.2 مگاپیکسلی، توانایی تصویر برداری و نمایش 30 فریم در ثانیه، نرم افزار پخش موسیقی، مرورگر شبکه، نرم افزار نقشه گوگل، فیس بوک، توئیتر از دیگر تجهیزات این تلفن هوشمند به شمار می روند. قیمت این گوشی کمتر از 200 دلار برآورد شده است.

هدفون T1: هدفونهای هوشمند شرکت BlueAnt قادر خواهد بود در هنگام رانندگی نام افرادی را که با کاربر تماس برقرار می کنند را در گوش وی اعلام کرده و کاربر با گفتن واژه های پاسخ دادن یا قطع کردن تماس‌های دریافتی خود را تحت کنترل خواهد داشت. موتور ویژه تبدیل متن به گفتار این هدفون توانایی ذخیره بیش از دو هزار نام و شماره تلفن را داشته و کاربر می تواند با گفتن نام به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

کد خبر 104062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز