همشهری آنلاین: پاپ بندیکت شانزدهم رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در انتقاد از پدیده بی‌ایمانی در غرب و به اصطلاح 'جهان اول'، گفت: کشورهایی که به یک رفاه قابل توجه اقتصادی رسیده‌اند، خدا را فراموش کرده‌اند و دچار بی‌تفاوتی، سکولاریسم و اتئیسم (بی‌خدایی) شده و حس تقدس را از دست داده‌اند.

پاپ

به گزارش ایرنا، رهبر مذهبی کاتولیک‌ها امروز پس از انتصاب اسقف 'رینو فیزیکلا' به عنوان رییس شورای جدید پاپی 'مبلغ مسیحیت' گفت: این ارگان جدید در خدمت کلیساهای ویژه‌ای خواهد بود، بخصوص در آندسته از کشورهای مسیحی که دارای بالاترین آمار سکولاریسم هستند.

وی افزود: بی تفاوتی، سکولاریسم و اتئیسم بیشتر در کشورهای جهان اول، جایی که رفاه اقتصادی و مصرف گرایی، - با اینکه با شرایط هولناک فقر مخلوط شده - ، گسترش یافته است و انگار که خدایی در زندگی وجود ندارد.

وی گفت: بی‌تفاوتی مذهبی و بی معنی شدن کامل خدا، حتی در مسایل شدید زندگی، به اندازه اتئیسم نگران کننده و مخرب است. دین مسیح با اینکه در برخی سنت ها و تشریفات خود زنده مانده است اما گرایش برای ریشه کن شدن آن حتی در معنادارترین لحظات وجود مانند تولد و مرگ وجود دارد.

پاپ گفت: برعکس در سایر کشورها سنت های مذهبی مسیحی مردمی، بسیار زنده نگه داشته شده است اما این میراث اخلاقی و معنوی که تحت ضربات سکولاریسم و گسترش فرقه ها قرار گرفته است در خطر گم شدن است. تنها تبلیغات جدید مسیحی می تواند تضمینی برای رشد یک ایمان شفاف و عمیق باشد. البته نیاز به ترمیم بافت مسیحی جامعه بشری است اما شرط آن این است که ابتدا بافت مسیحی جوامع مسیحی که در این کشورها زندگی می کنند، ترمیم شود.

وی ضمن ابراز نگرانی افزود: در این زمانه معنی تقدس گم شده است و حتی پدیدهایی که قبلا انکار ناپذیر بودند، مانند ایمان به خدا، مسیح تنها منجی بشریت و درک مشترک تجربیات زندگی بشر مانند زندگی در خانواده و مرگ نیز زیر سوال رفته است.

کد خبر 118238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز