وزیر علوم از پایان پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌-‌کاربردی براساس مصوبه دولت خبر داد و گفت:

دانشجویان علمی‌-‌کاربردی  تا پایان فارغ‌التحصیلی مطابق با همان روشی که پیش از این بوده است آموزش می‌بینند،  برای این موضوع هم مدت 4 سال زمان تعیین شده است.

کامران دانشجو به مهر گفت: مصوبه مربوط به دانشگاه علمی‌-‌کاربردی  در شورای عالی اداری تصویب شده و به وزارت علوم نیز ابلاغ شده است. مصوبه مربوط به بهمن ماه سال 88 است و شورای عالی اداری در حال حاضر با امضای ریاست جمهوری آن را ابلاغ کرده و من نیز مجری این مصوبه هستم.

وی گفت: یکی از بندهای این مصوبه یادآور شده است که دانشگاه علمی‌-‌کاربردی  از سال 89 دانشجوی جدید نمی‌پذیرد و دانشگاه علمی‌‌-‌کاربردی  و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای به همراه سازمان فنی حرفه‌ای با همدیگر ادغام می‌شوند و به سازمان ملی مهارت بدل می‌شوند. دانشجو اضافه کرد: از سال 89 این دو نهاد آموزشی یعنی آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی‌-‌کاربردی  دیگر دانشجو نمی‌پذیرند و مهارت آموز - کارآموز می‌پذیرند.

وی یادآور شد: جزئیات نحوه پذیرش در آموزشکده های فنی حرفه‌ای باید از وزارت آموزش و پرورش پرسیده شود و وزیر آموزش و پرورش در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

دانشجو گفت: پیش از این وزارت آموزش و پرورش ظرفیت و آمادگی‌اش را  به سازمان سنجش اعلام کرده بود که بر این اساس، زمان ثبت نام و آزمون مشخص شد اما اکنون مصوبه جدیدی آمده   و سازمان سنجش نیز مجری است. همانطور که این مصوبه برای ما در وزارت علوم برای تصمیم‌گیری جهت دانشگاه علمی‌-‌کاربردی  آمده برای وزارت آموزش و پرورش نیز این مصوبه برای فنی‌حرفه‌ای‌ها آمده که باید کار را مطابق مصوبه شورای عالی اداری پیش ببریم.

دانشجو اضافه کرد: تکلیف کارمندان و اعضای هیأت علمی مشخص است. اعضای هیأت علمی به دانشگاه پیام نور منتقل می‌شوند که درصورتی که رشته تطابق نداشته باشد تطبیق داده می‌شود.

جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد لغو شد

در حالی که در یک هفته گذشته اعضای هیأت امنا از تشکیل جلسه و تعیین ریاست دانشگاه آزاد خبر داده بودندوزیر علوم، تحقیقات و فناوری از لغو برگزاری جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و در این باره گفت: باید ببینیم تا روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی چه تصمیمی گرفته و  اعلام می‌شود.

دانشجو افزود: روز یکشنبه به بنده رسما مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل جلسه هیات امنا ظرف یک هفته ابلاغ شد و ما نیز روز دوشنبه صبح دعوتنامه‌ها را برای اعضای هیات امنا، وزیر بهداشت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر جاسبی ارسال کردیم.

همچنین برای رئیس هیات موسس هم دعوتنامه ارسال شد تا علاوه بر معرفی 4عضو جدید در جلسه روز یکشنبه 13 تیر ماه حضور یابند  ولی روز چهارشنبه از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تماس گرفتند که فعلا جلسه برگزار نشود تا بعدا اطلاع دهیم. وی با بیان اینکه در نتیجه هفته آینده نیز جلسه هیات امنا تشکیل نمی‌شود،

اظهارکرد: باید ببینیم تا روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی چه تصمیمی گرفته و  اعلام می‌شود.وزیر علوم در خصوص گزینه‌های پیشنهادی ریاست دانشگاه آزاد، اظهار کرد: اگر هیات امنا تشکیل شود و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر گزینه‌ای معرفی شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس رای گیری می‌شود و هر کسی حد نصاب رای را کسب کند به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده و شورا در مورد آن شخص تصمیم‌گیری می‌کند و پس از آن به عنوان ریاست دانشگاه آزاد معرفی می‌شود.

دانشجو در پایان خاطرنشان کرد: حکم اعضای جدید هیات امنا طبیعتا باید توسط هیات موسس صادر شود ولی از آنجایی که هیات موسس حکم را صادر نکرد و این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، در نهایت شورا به این جمع‌بندی رسید که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم را صادر کند.

کد خبر 110766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز