پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین بره مارال به نام ساوالان در منطقه حفاظت شده فندقلوی نمین اردبیل متولد شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر ‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مادر این بره جزو هفت رأس مارالی بود که پارسال در منطقه حفاظت ‌شده نمین رهاسازی شد.

اصغر خودکار افزود: این مارال‌ها از منطقه زیاران قزوین به فندقلو آورده شدند و هم‌اکنون تمامی هفت رأس مارال موجود رهاسازی شده در این منطقه در سلامت کامل هستند.

وی گفت: در این منطقه 50 هکتاری گونه‌های مارال ، گوزن زرد و شوکا زندگی می کنند که بزرگ‌ترین آن ها از لحاظ جثه مارال است که حداقل 250 کیلوگرم وزن دارد.

خودکار افزود: علاوه بر طرح احیا و رهاسازی مارال در این منطقه ، طرح احیای آهوی مغان نیز هم‌اکنون مراحل نهایی خود را سپری می‌کند که به زودی در منطقه پارس‌‌آباد عملیات رهاسازی آن آغاز خواهد شد.

وی یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل حفاظت محیط ‌‌زیست استان اردبیل را بحث احیا و رهاسازی حیوانات بومی و اهلی منطقه دانست و گفت: اگر زمانی در استان اردبیل حیواناتی چون شوکا ، آهوی زرد ، مارال ، آهو و ... نگهداری می‌شد به سبب روی آوردن بشر به تجهیزات و امکانات مدرن نسل آن ها از بین رفته است امروز تلاش برای احیا و تداوم زندگی آن ها یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان است.

مدیر ‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: با هدف حمایت از وحوش طبیعی ، امسال دومین جشنواره استقبال از پرندگان مهاجر در منطقه پارس‌آباد و در کنار دریاچه مرزی ارس برگزار می شود.

کد خبر 110748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز