گروه اقتصادی: نمایندگان بخش خصوصی در نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نسبت به قدرت‌گرفتن سازمان تامین اجتماعی در عرصه اقتصادی و ورود شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای دراختیار گرفتن سهام شرکت‌های دولتی انتقاد کردند.

به گزارش همشهری علی ذبیحی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در نشست صبحانه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در واکنش به انتقادها اظهار کرد:ما هم معتقدیم سازمان تأمین اجتماعی باید از بنگاه‌داری به سمت سهامداری حرکت کند و بیشتر وارد عرصه‌های مالی شود اما اینکه شستا تصدیگری می‌کند، ما بی‌تقصیریم چون ما هم از دولت طلب‌هایی داریم که دولت به شکل سهام به ما می‌دهد.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق تهران در این نشست اعلام کرد: این روزها شاهد حضور تامین اجتماعی در همه ابعاد اقتصادی کشور هستیم؛ ازیک سو درجریان واگذاری بنگاه‌ها وشرکت‌ها نیاز به تامین اجتماعی قدرتمند داریم وازسوی دیگر، تامین اجتماعی به واسطه داشتن شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری وتوان مالی قابل توجهی که دارد، یکی از پایه‌های اصلی واگذاری شرکت‌هاست که ما در هردوزمینه دغدغه داریم.

او با بیان اینکه رویه‌ها، قوانین و آیین‌نامه‌های چنین سازمان بزرگی، باید به روز وکارآمد باشد، گفت: درآمدهای سازمان تامین اجتماعی وابسته به رونق فعالیت کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی است بنابراین تسهیل رابطه سازمان تامین اجتماعی و کارآفرینان می‌تواند کمک شایانی، هم برای سازمان و هم برای فعالان اقتصادی باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم گسترش تصدیگری سازمان متبوعش در امر بنگاه‌داری اقتصاد را به بدهی دولت به این سازمان مربوط دانست و تصریح کرد: دولت برای رد دیون خود به واگذاری می‌پردازد و این عمل موجب سنگین‌تر شدن وظایف ما چه در تعامل با دولت و چه در رسیدگی به صاحبان خصوصی این سازمان‌ها می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ما همواره در مورد معوقه‌های خود از بخش خصوصی مشکلاتی داریم اما سعی کرده‌ایم که فشارهای ما باعث نشود تا بخش تولید کشور آسیب ببیند و به‌دنبال آن هستیم تا با تعامل و هماهنگی به یک جمع بندی واحد برسیم.

وی افزود: ما خودمان را مقابل شما نمی‌دانیم و اگر بخواهیم سفره دلمان را باز کنیم و مشکلات خودمان را توضیح دهیم شاید درد دل ما بیشتر از شما باشد.

وی در مورد بخشایش جرائم واحدها گفت: بخشش جرائم دست ما نیست چون ما نمی‌توانیم براساس قانونی که مصوبه مجلس است جرائم را ببخشیم اما می‌توانیم آن را تقسیط کنیم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درخصوص بیمه کارفرمایی بیان کرد: برای اینکه کارفرمایان را بتوانیم بیمه کنیم باید دولت بخشی از هزینه‌ها را تقبل کند که دولت این کار را نکرده است.

کد خبر 110254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز