همشهری آنلاین: مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی خطاب به شرکت‌های سرمایه گذاری گفت : این گونه شرکت‌ها باید سودآوری داشته باشند در غیر این‌صورت حذف خواهند شد

لوگوی صندوق تامین اجتماعی

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق تأمین‌اجتماعی،  رحمت‌اله حافظی افزود:‌ فرصت اصلاح ساختار را برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری درنظر می‌گیرم. سود شرکت را مشخص و شرکت موظف است هر ماه برحسب این تعاریف سود حاصل از سرمایه‌گذاری را به حساب صندوق واریز کند.

 وی با بیان اینکه شرکت‌ها با ارایه گزارش فنی تولید و توجیه اقتصادی با دریافت مصوبه و بودجه می‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند، گفت: پاداش پایان سال شرکت‌ها از درصدی از سودی که به حساب صندوق واریز شده پرداخت می شود و اجازه نمی‌دهم گزارش روی کاغذ مبنای پرداخت پاداش قرار گیرد.

 حافظی خاطرنشان کرد: گزارش سودی قابل‌قبول است که از حساب شرکت به حساب صندوق ریخته و اینکه مطالبات به عنوان سود مطرح شود به هیچ وجه قابل قبول نیست و با اصلاح این ساختار می‌توانیم آنچه را که نیاز داریم با این سود تأمین کنیم.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه شناخت دو طرفه مدیران و مسوولان ما را در تعامل خوب و همکاری بیشتر یاری می‌کند، گفت: مبنا را بر صداقت گذاشته و بر همین اساس با هم پیش می‌رویم.

حافظی افزود: در مباحث اداری هیچ مسئله محرمانه‌ای وجود ندارد و تمامی امور به صورت صریح و شفاف به اطلاع همکاران خواهد رسید.

وی با بیان اینکه باید بر منابع صندوق مدیریت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: قرار نیست در تأمین‌اجتماعی بنگاه‌داری بدون حاصل داشته باشیم.

حافظی توضیح داد:قانونگذار این اختیار را به تأمین‌اجتماعی داده که بتواند منابع خود را سرمایه‌گذاری کند و سود آن نیز به سیستم بازگردد.

وی تصریح کرد: درصورتی که این سرمایه‌گذاری سودآور نباشد و منفعتی برای سیستم دربرنداشته باشد، سرمایه‌گذاری قابل‌قبول نیست و بهتر است که منابع را به بانک بسپاریم و سود حاصله از سپرده را به سیستم بازگردانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نظارت بر اسناد پزشکی را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی واگذار خواهیم کرد، گفت: با وجود اینکه کارکنان اسناد پزشکی زحمات زیادی برای ممیزی اسناد می‌کشند، اما بازهم این روش رسیدگی به اسناد نیاز به اصلاحات دارند و به این دلیل با امضای تفاهم‌نامه با بیمارستان‌ها نظارت را به آنها واگذار می‌کنیم که این طرح در مرحله اول به صورت پایلوت در مراکزی که داوطلب ‌هستند، اجرا خواهد شد.

 مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی افزود: با امضای تفاهم‌نامه، بیمارستان‌ها متعهد می‌شوند که اسناد آنها عاری از هرگونه خطا و اشکال باشد و کارشناسان در مدت زمان مشخص به صورت تصادفی تعدادی از پرونده‌ها را در مراکز مختلف انتخاب و بررسی می‌کنند و درصورتی که پرونده‌ای دارای اشکال باشد، درصدی از درآمد ماهانه بیمارستان کسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بازنگری در برنامه‌ها به نفع صندوق تأمین‌اجتماعی است، اظهار داشت: با این شیوه دغدغه و حجم سنگین کار در دفاتر اسناد پزشکی کم می‌شود، ضریب اطمینان بالا می‌رود و جلوی تخلفات نیز گرفته می‌شود که این طرح نیازمند کارشناسی است و پس از برنامه‌ریزی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: حفظ شأن و حرمت همکاران، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بسیار ضروری است. شأن افراد باید حفظ شود. تأکید دارم که رفتارها باید در چارچوب و بر مبنای قانون باشد و حتی اگر قانون کامل نبود و نیاز به اصلاحات دارد، ما تا زمان اصلاح آن، در چارچوب قانون عمل می‌کنیم و کارمان را براساس قوانین و مقررات انجام می‌دهیم.

 حافظی با اشاره به اینکه تلاش و همت مضاعف در انجام امور باید سرلوحه کار قرار گیرد، گفت: از فضا و فرصت‌ها باید به درستی استفاده کرد. چیزی به نام مشکل وجود ندارد و بی‌تدبیری‌هاست که مسائل را بغرنج و تبدیل به مشکل می‌کند و تدبیر انسان است که مسائل را راهبری می‌کند تا به نتیجه برسد.

کد خبر 113853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز