گروه اجتماعی: مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی گفت: تا پایان این هفته نشستی با اعضای هیأت امنای این صندوق برای رایزنی درباره اصلاح قانون افزایش 6درصد حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی برگزار می‌کنیم

بازنشستگان

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: به‌دلیل اینکه قانون افزایش 6 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، مصوبه هیأت امنای صندوق تأمین اجتماعی و وزارت رفاه را دارد، نمی‌توان خارج از چارچوب این مصوبه تصمیماتی گرفت.

وی افزود: برای به نتیجه رسیدن این موضوع به‌دنبال رایزنی‌هایی هستیم و قرار است به‌زودی جلساتی را با اعضای هیأت امنای صندوق تأمین اجتماعی در این زمینه برگزار کنیم.حافظی با اشاره به اینکه براساس هماهنگی‌های انجام گرفته قرار است تا پایان این هفته جلسه‌ای را با اعضای هیأت امنای صندوق تأمین اجتماعی برگزار کنیم،

اظهار داشت: به‌دلیل اینکه تعیین تکلیف این موضوع از اردیبهشت‌ماه امسال معطل مانده و ضروری است تا بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرچه سریع‌تر به مطالبات خود در این زمینه دست یابند، برای اخذ توافقات لازم و اصلاح مصوبه اخیر تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اردیبهشت ماه هرسال و از سوی اعضای هیأت مدیره و شورای‌عالی سازمان تأمین اجتماعی مشخص و ابلاغ می‌شد اما امسال این موضوع به‌دلیل تغییر اساسنامه تأمین اجتماعی و تشکیل هیأت امنایی جدید برای این سازمان با تاخیر و افزایش 6 درصدی که کمتر از سال پیش بود تصویب شد که اعتراض بازنشستگان و مستمری بگیران را در پی داشت. این مصوبه تا‌کنون به‌دلیل اختلافات میان بازنشستگان و مسئولان صندوق تأمین اجتماعی و وزارت رفاه اجرا نشده است.

در همین حال عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری میزان افزایش حقوق باید به اندازه نرخ تورم باشد که اکنون حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی براساس نرخ تورم افزایش نیافته است.
موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: میزان درصد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ارتباطی با مجلس ندارد.

وی در ادامه افزود: براساس آیین‌نامه، هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی درموردمیزان افزایش حقوق، تصمیم‌گیری و به هیأت دولت اعلام می‌کند. ثروتی خاطرنشان کرد: هیأت مدیره تأمین اجتماعی میزان افزایش حقوق بازنشستگان را 12درصد پیشنهاد کرده بود که دولت برای یکسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری میزان افزایش حقوق آنها را به 6درصد رساند.

رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس درباره دلایل پرداخت‌نشدن 12درصد افزایش حقوق بازنشستگان، گفت: دولت چون توان پرداخت حقوق را نداشت از مجلس درخواست کرد که میزان افزایش حقوق را دولت تعیین کند و مجلس نیز موافقت کرد و دلیل اصلی کاهش میزان افزایش حقوق بازنشستگان عدم‌توان دولت در پرداخت 12 درصدی حقوق بود.ثروتی یادآور شد:‌ معوقات بازنشستگان لشکری و کشوری از سال79 تاکنون پرداخت نشده است ولی بازنشستگان تأمین اجتماعی فقط این 6ماه را معوقه دارند.

کد خبر 114703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز