همشهری‌ آنلاین: هیأت وزیران، وزارت بازرگانی را موظف کرد نسبت به ایجاد «نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات» شامل: تأمین و توسعه بستر اطلاعاتی زنجیره تأمین ملی کالا، استانداردها، روش‌ها، ابزار و دستورالعمل‌های طبقه‌بندی و کدگذاری کالا، اقدام کند.

به گزارش روابط ‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، اقدام یادشده به منظور دستیابی به زبان مشترک ملی کالا و اطلاعات پایگاه مرکزی داده‌ها و نیز تأمین ‌سازوکار لازم طبقه‌بندی و کدگذاری خدمات برای رسیدن به درگاه (پورتال) اطلاع‌رسانی ملی کالا و خدمات است.

وزارت بازرگانی موظف است گزارش پیشرفت ایجاد و توسعه این نظام را هر 6 ماه یک‌بار به هیأت‌وزیران ارایه کند.

هیأت‌وزیران وزارتخانه‌های صنایع و معادن، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهاد‌کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بانک مرکزی و مؤسسه‌ها و مراکز وابسته به آنها و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را موظف به همکاری در ایجاد و گسترش نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات کرده است.

به موجب این تصویبنامه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم وظیفه دارد اعتبار موردنیاز برای اجرای این تصویبنامه را سالانه در لایحه‌های بودجه کل کشور منظور کند.

براساس این تصویبنامه، کار‌گروهی مرکب از وزیران بازرگانی، امور اقتصادی و دارایی، جهاد‌کشاورزی، صنایع و معادن، تعاون، رییس‌کل بانک مرکزی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای اجرایی کردن نظام یادشده تشکیل می‌شود.

کد خبر 11012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز