مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

شاکر کسرائی: سازمان القاعده برای ضربه‌زدن به دشمنانش از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند.

 آخرین ابزاری که این سازمان جهت پیاده‌کردن اهداف خویش استفاده کرده است به‌کاربردن زنان به‌جای مردان جهت انجام فعالیت‌های زیرزمینی از جمله اجرای عملیات انتحاری علیه مخالفینش یا جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تقویت این سازمان است.

هفته گذشته این سازمان طی بیانیه‌ای مقامات سعودی را تهدید کرد که در صورت عدم آزادی خانم هاله‌القصیر، عضو این سازمان که هم‌اکنون در عربستان زندانی است دست به ترور آنها خواهد زد.

این اولین باری است که سازمان القاعده به داشتن زندانی زن در عربستان اعتراف می‌کند و برای آزادی این زن تهدید به انجام عملیات تروریستی علیه مقامات سعودی می‌کند.
مقامات سعودی از اعلام خبر دستگیری هاله القصیر خودداری کرده بودند زیرا به عقیده روزنامه سعودی الحیات این مقامات نمی‌خواستند نام وی را افشا کنند ولی سازمان القاعده برای گرفتن امتیاز از مقامات سعودی نام وی را فاش کرد.

الحیات طی مقاله‌ای نوشت که هاله القصیر قبل از دستگیری، 2میلیون ریال سعودی کمک برای سازمان القاعده جمع‌آوری کرده بود. این روزنامه افزود: خانم هاله القصیر دارای تابعیت سعودی، بانفوذ به محافل زنان در عربستان ازجمله مدارس حفظ قرآن دست به این کار زده بود. الحیات علاوه بر افشای این مطلب نوشت که خانم هاله علاوه بر جمع‌آوری کمک برای سازمان القاعده جوانان عربستانی را برای تحقق اهداف القاعده به استخدام این سازمان درآورده بود.

یادآوری می‌شود سازمان القاعده زنان عراقی را نیز برای انجام عملیات انتحاری در شهرهای عراق اجیر کرده بود و این زنان با دست‌زدن به عملیات انتحاری ده‌ها تن از مردان و زنان و کودکان عراقی را به خاک و خون کشیدند.

هم‌اکنون عربستان سعودی با مشکل فعالیت تروریستی سازمان القاعده در این کشور مواجه است. عملیات تروریستی القاعده تنها در عربستان صورت نمی‌گیرد بلکه شامل تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و همچنین کشورهایی مانند یمن نیز می‌شود. به‌نظر می‌رسد القاعده از افراد ساده‌لوح چه زن و چه مرد جهت انجام عملیات تروریستی استفاده می‌کند و تلاش شبانه‌روزی مقامات سعودی تاکنون نتوانسته این سازمان را متلاشی کند.

برخی از ناظران معتقدند که مفتی‌های سلفی در عربستان نقش بارزی در بسیج جوانان و زنان سعودی جهت پیوستن به سازمان القاعده و انجام عملیات انتحاری ایفا می‌کنند. روزنامه سعودی الوطن اخیرا طی سلسله مقالاتی مفتی‌های سلفی عربستان را مورد انتقاد قرار داد که به برکناری سردبیر این روزنامه منجر شد.

کد خبر 110115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز