دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همزمان با پخش مسابقه نهایی جام جهانی فوتبال، دست کم 64‌ نفر در 2 انفجار تقریبا همزمان در اوگاندا کشته شدند

این افراد مشغول تماشای مسابقه فوتبال میان تیم‌های اسپانیا و هلند بودند.

به گفته پلیس، هدف از این انفجارها به‌طور مستقیم این تماشاچیان بوده‌اند. به گزارش الجزیره، یک انفجار در رستوران اتیوپیایی در جنوب کامپالا و دومی در باشگاه ورزشی راگبی در شرق پایتخت رخ داد. در این دو انفجار دست‌کم 65 نفر نیز زخمی شدند.

سفارت آمریکا تأیید کرد یک شهروند این کشور در میان کشته‌شدگان بوده‌است. گفته می‌شود چندین نفر از زخمی‌شدگان نیز خارجی هستند. اما پلیس هنوز ملیت آنان را اعلام نکرده است. هر دو انفجار در میان تماشاچیانی رخ‌داد که نظاره‌گر بازی پایانی جام‌جهانی بودند. بازرس کل پلیس اوگاندا گفت: که معتقد است گروه الشباب سومالی عامل انفجارهاست.

آمریکا این گروه را مرتبط با القاعده می‌داند. در‌صورتی‌که این ادعا ثابت شود، این نخستین باری است که این گروه سومالیایی در خارج از مرزهای این کشور دست به بمب‌گذاری زده است. به غیر از الشباب، گروه‌های دیگری از جمله نیروهای دمکراتیک متحد و ارتش مقاومت در مظان اتهام هستند. این دو گروه برای سرنگونی دولت اوگاندا تلاش می‌کنند. باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا نیز انفجارها را محکوم کرد.

گروه الشباب پیش از این و همزمان با آغاز مسابقات جام‌جهانی فوتبال، مردم سومالی را تهدید کرده‌بود که به تماشای این بازی‌ها ننشینند. این گروه وابسته به القاعده، هشدار داده بود که تماشاچیان فوتبال را می‌کشد.

کد خبر 111475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز