یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققین ژاپنی دریافتند که میمون‌ها شیفته تماشای برنامه‌های تلویزیون به خصوص فیلم‌های نمایش‌ سیرک حیوانات هستند

به گزارش مهر، دانشمندان دانشگاه کیوتو در این تحقیقات نشان دادند که میمون‌ها نه تنها علاقه زیادی به تماشای تلویزیون دارند بلکه فیلم‌های مربوط به نمایشهای فیل‌ها، زرافه‌ها و ببرها را در سیرک ترجیح می‌دهند.

این محققین به منظور دستیابی به این نتایج، مغز یک میمون ماکاکو را درحالی که فیلم نمایش سیرک حیوانات را در تلویزیون تماشا می‌کرد کنترل کرده و برای ارزیابی میزان احساسات ماکاکو از یک طیف‌نگار مادون قرمز استفاده کردند.

براساس گزارش تلگراف، این طیف‌نگار قادر به ارزیابی تغییرات جریان خون در مناطق مختلف مغز است. نتایج این بررسی‌ها نشان داد که در مدت تماشای نمایش سیرک حیوانات، فعالیت لب پیشانی میمون به شدت افزایش می‌یابد.

پژوهشگران ژاپنی در این خصوص توضیح دادند: "فعالیت این ناحیه مغز در واقع میزان شادی و خوشحالی را منعکس می‌کند. این فعالیت مشابه آن چیزی است که در مغز کودکان به محض دیدن لبخند مادر رخ می دهد."

این گروه تحقیقاتی چند ماه قبل در بررسی‌های دیگری نشان دادند که مادران ماکاکوها به بچه های خود یاد می‌دهند که چطور دندان‌هایشان را بشویند.

کد خبر 110034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز