پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره جنوبی اعلام کرد یک پایگاه اینترنتی دولتی هدف حمله هکرهایی از چین قرار گرفت

خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد، وزارت اداره و امنیت عمومی کره جنوبی اعلام کرد، حمله چهار ساعته که چهارشنبه شب روی داد از حدود 120 سرور اینترنتی از چین صورت گرفته است.[مفاهیم: میثاق جرائم سایبر چیست؟]

این وزارتخانه اعلام کرد، از ورود خسارت عمده جلوگیری شده است، اما ترافیک این پایگاه اینترنتی که حاوی اطلاعاتی درباره سیاستگذاری و خدمات دولت بود، به شدت سرعت آن را پایین آورد.

این هجوم سایبری از نوع حمله‌ای بود که به توزیع منع دسترسی به خدمات موسوم است که در آن شمار گسترده‌ای از رایانه‌ها یک پایگاه اینترنتی را با فرستادن درخواست‌های خود بمباران می‌کنند و این امر به وارد آمدن بار اضافی بر آن پایگاه اینترنتی و مختل شدن آن منجر می‌شود.

این حملات در زمانی صورت گرفت که کره جنوبی نگران حملات سایبری از کره شمالی در پرتو تحقیقات بین‌المللی است که می‌گوید اژدر کره شمالی یک ناو جنگی کره جنوبی را در ماه مارس غرق کرده است.

سئول که شکوائیه‌ای را علیه همسایه خود به شورای امنیت سازمان ملل تقدیم کرده، پیونگ یانگ را مسوول این حمله می‌داند، اما کره شمالی دست داشتن در این واقعه را تکذیب می‌کند.

ماه ژوئیه، حملات چند روزه هکرها به پایگاه‌های اینترنتی دولتی در کره جنوبی و ایالات متحده موجب تعطیلی آنها شد. رییس اطلاعات کره جنوبی، کره شمالی را به انجام این حملات از سرورهای چینی متهم کرده است.

کد خبر 109368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز