همشهری آنلاین: اجلاس سران تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) این قابلیت را دارد که به نیازهای منطقه‌ای و جهانی پاسخ‌های انسانی و عادلانه ارائه دهد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به ترکیه به منظور شرکت در اجلاس سیکا در دیدار «نورسلطان نظربایف»،رییس جمهور قزاقستان با بیان اینکه روابط دو کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در ایران و قزاقستان برای ارتقاء هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه و منطقه‌ای به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه است.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه جهان در آستانه تحولات بزرگی قرار داد اظهار داشت: ایران و قزاقستان با توجه به دیدگاه‌های مشترک می‌توانند در ترسیم مناسبات جدید جهانی نقش فعال داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: امروز با توجه به اینکه سازمان‌ها و نظامات بین‌المللی از پاسخگویی به حل مشکلات جهانی و منطقه‌ای عاجز هستند اجلاس سران تعامل و اعتمادسازی در آسیا(سیکا) که با ابتکار قزاقستان راه اندازی شده است این قابلیت را دارد که به نیازهای منطقه‌ای و جهانی پاسخ‌های انسانی و عادلانه ارائه دهد.

نظربایف رییس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای از جایگاه تعیین کننده‌ای برخوردار است ، گفت : قزاقستان با تعمیق مناسبات خود با کشورهای منطقه از جمله ایران بدنبال مشارکت فعال در مناسبات منطقه‌ای است و اجلاس سیکا می‌تواند بستر مناسبی در این زمینه باشد.

نورسلطان نظر بایف گفت: کنفرانس سیکا می‌تواند در حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای نقش فعال و موثری ایفا کند و حضور فعال ایران و سایر کشورهای عضو بر اعتبار و اثرگذاری این اجلاس خواهد افزود.

وی همچنین تقویت همکاری‌های دو کشور در بخش های گوناگون را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ایران و قزاقستان ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش سطح روابط و همکاری‌های دو جانبه دارند که باید از همه آنها استفاده شود.

کد خبر 109225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز