دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: پس از آنکه یادگیری ورزش شنا شرط ورود دانش‌آموزان به دوره راهنمایی شد، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:‌

دانش‌آموزان در ساعات فراغت و خارج از ساعات درسی ورزش شنا را آموزش می‌بینند.

کیومرث هاشمی به ایسنا گفت: در مرحله اول طرح آموزش اجباری شنا، از سال تحصیلی آینده به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی شنا آموزش داده‌می‌شود.البته قائم مقام وزیر در امور ورزش نگفته که دانش‌آموزان در ساعت ورزش چه کار خواهند کرد، آیا به آنها ورزش ژیمناستیک آموزش داده‌می‌شود یا برنامه‌ریزی دیگری برای این ساعت انجام خواهد شد.

بی‌برنامگی ورزش صبحگاهی

وضعیت ورزش در مدارس نابسامان و باری به هر جهت و سلیقه مدیر مدرسه ملاک   چگونگی سپری شدن ساعت ورزش است. به همین دلیل است که قائم‌ ‌مقام وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: یکی از برنامه‌های تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش انجام ورزش صبحگاهی دانش‌آموزان در مدارس کشور است و برنامه‌هایی برای انجام یکنواخت ورزش صبحگاهی در دست بررسی است.

هاشمی، هدف از اجرای ورزش صبحگاهی واحد را جلوگیری از برنامه‌های پراکنده مدارس بیان کرد. به گفته وی، در این باره 2‌دیدگاه وجود دارد؛ یکی انجام ورزش و نرمش صبحگاهی پیش از شروع ساعت آموزش و ورود به کلاس و دیگری اجرای آن بین زنگ اول و دوم است.

برنامه‌ریزی برای آموزش شنا و ژیمناستیک در مدارس در حالی است که بنا به اذعان قائم مقام وزیر هنوز برنامه مدونی برای نحوه اجرای ورزش صبحگاهی در آموزش و پرورش وجود ندارد.

به باور معاون پیشین سازمان تربیت بدنی و قائم مقام کنونی وزیر آموزش و پرورش، آنچه مهم است اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس با توجه به تأثیر مثبتی است که در ارتقای کیفیت آموزش دروس دارد و دانش‌آموزان با انجام حرکات ورزشی و نرمش صبحگاهی با نشاط‌تر و با آمادگی بیشتری جهت یادگیری در کلاس‌های درس حضور خواهند یافت.

کد خبر 108707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز