همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز حجاب نماد ملت‌های مسلمان و پرچم مسلمانی در دنیاست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامعلی حداد عادل در همایش تخصصی بهلول شگفتی روزگار در دانشگاه امام صادق (ع) بااشاره به خاطراتی از این عارف مجاهد و ایستادگی او در مقابل کشف حجاب رضا خانی در مسجد گوهرشاد مشهد گفت: حجاب زن مسلمان در شرایط امروز نه گفتن به طرز فکر و فرهنگ غربی است که این برای غربی‌ها غیر قابل تحمل است.

وی با بیان خاطراتی از رژیم طاغوت افزود:روشنفکران دوره رضا خان و محمدرضا آنقدر که دم از آزادی و دموکراسی می زدند وقتی به تاریخ آن دوره نگاه می کنیم متوجه می شویم حتی یک نفر از آنها به اعتبار حقوق انسانی و دموکراسی قضیه کشف حجاب را نقد نکردند.

وی گفت: روشنفکران آن دوره حاضر شدند چشم به روی فقدان آزادی و حقوق بشر ببندند تا این قضیه زشت رضا خان صفاک و مستبد که همان کشف حجاب است اتفاق بیافتد.

حدادعادل با بیان اینکه مسئله کشف حجاب فقط یک واقعه تاریخی نبوده و جریانی است که شروع شده است و ادامه دارد گفت: امروز این جنگ ومقاومت بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا کرده است.

حداد عادل افزود: امروز مسئله حجاب به طور کامل با مسئله خانواده مرتبط است و ضربه‌ای که غربی‌ها از جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی خورده‌اند از ناحیه دینداری است.

وی اضافه کرد: انها روی این قضیه فکر کرده اند و به نتیجه رسیده‌اند که بستر طبیعی تربیت دینی کانون خانواده، محل نشو و نمای دینداری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بر همین اساس دنیای غرب تلاش گسترده ای کرده است که کانون خانواده را از درون متلاشی کند تا تربیت دینی از بین برود.

وی گفت: اگر کسی برنامه های ماهواره را که در کشور های اسلامی به زبان عربی و اخیرا به زبان فارسی پخش می شود تعقیب کند متوجه می شود که این یک برنامه سازماندهی شده جهانی برای ترویج مسائل جنسی ،حرمت شکنی و در نتیجه سوختن ریشه خانواده است.

حداد عادل افزود: مسئله حجاب با کیان امت اسلامی گره خورده و هر تلاشی که در این زمینه شود نتیجه ان موجب حفظ خانواده و حفظ تربیت دینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در فرانسه که مدعی ازادی و انقلاب کبیر است دولت فرانسه تحمل اینکه یک دانش اموز ده ساله با روسری به مدرسه برود ندارد گفت: این موضوع برای انها تا این اندازه حائز اهمیت است.

حداد عادل افزود: با این ارزیابی اقدام شجاعانه محمد تقی بهلول گنابادی معنی پیدا      می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: این عارف مجاهد در روزگار وحشت و استبداد با ایثار و شجاعت کربلای مسجد گوهرشاد را می افریند گرچه به ظاهر بهلول شکست خورده و فراری شده و چند صد نفر نیز کشته شدند اما این ظاهر قضیه است و باطن ان هیچ گاه از اذهان مردم متدین ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به مسئله بدحجابی بعد از اغتشاشات حادثه پس از انتخابات گفت: دوباره می خواهند کشف حجاب اتفاق بیافتد و برای ان برنامه ریزی گسترده ای کرده‌اند.

حداد عادل از دست اندرکاران برگزاری همایش ملی بهلول شگفتی روزگار در این شرایط حساس بسیار قدردانی کرد و گفت: شما در واقع یک تاریخ را در زندگی یک مرد بزرگ بررسی می کنید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این شناخت بهلول نیست و در حقیقت شناخت ابعاد حوادثی است که بهلول در این زمینه انجام داده است.

حداد عادل گفت: هنوز یک تحقیق علمی جامع در زمینه کشف حجاب در کشور انجام نشده است من از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) می خواهم که در این زمینه با هدایت ریاست این دانشگاه آیت الله مهدوی کنی کار تحقیقی علمی دقیق در رابطه با مسئله حجاب انجام دهند.

علامه محمد تقی بهلول گنابادی متولد 1279 شمسی از روستای بیلند از توابع شهرستان گناباد پا به عرصه وجود گذاشت.

وی درکودکی حافظ کل قران کریم شد و سپس به تحصیل در علوم قدیمه پرداخت و این علوم را نزد محروم ایت الله شیخ نظام الدین بیلندی فراگرفت.

آن مجاهد کبیر در سن 27 سالگی به مشهد رفت و با کشف حجاب رضا خانی به مبارزه پرداخت و به مدت 30 سال در نهایت سختی به افغانستان تبعید و زندانی شد.

وی بیش از 200 هزار بیت شعر سروده و 50 هزار بیت از دیگر شاعران را از حفظ داشت.

بهلول مجتهد و مسلط به ادبیات عرب و تاریخ انبیای اسلام و شاهدی زنده بر تاریخ یکصد ساله اخیر ایران و جهان بود که تنها سند زنده تاریخ انقلاب اسلامی و یکصد ساله اخیر به شمار می رود.

وی در سن 105 سالگی دار فانی را وداع گفت و در گناباد به خاک سپرده شد.  

کد خبر 108555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز