پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

دیدگاه‌های متناقض در زمینه آلودگی برنج‌های وارداتی، سرگردانی مصرف‌کنندگان را به‌دنبال داشته و با وجود اعلام اخباری در زمینه تأیید آلودگی برخی برنج‌های وارداتی هنوز اسامی این برنج‌ها اعلام نشده و اقدامی برای جلوگیری از واردات آن صورت نگرفته است.

با این روند چندی پیش نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تأیید آلودگی 8 نمونه از برنج‌های وارداتی خبر داده و باز هم بدون ذکر اسامی این برنج‌ها، وعده کرده تا نام این برنج‌ها در صحن علنی مجلس قرائت شود.

حسینعلی شهریاری در مورد جمع‌بندی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آخرین بررسی وضعیت آلودگی برنج‌های وارداتی که روز یکشنبه این هفته انجام شد به مهر گفت: نتیجه جلسه کمیسیون این بود که سرب موجود در 8 نمونه از برنج‌های وارداتی بالاتر از حد مجاز بوده و این برنج‌ها آلوده هستند.

وی با اعلام اینکه قرار است اسامی این برنج‌ها در صحن علنی مجلس قرائت شود، افزود: در مورد آرسینک موجود در برنج‌های وارداتی نیز قرار شده یک گروه کارشناسی براساس مقدار مصرف روزانه برنج در هر استان، موضوع را بررسی و استانداردهای آن را با همکاری وزارت بهداشت و سازمان استاندارد تعیین کند.

شهریاری با تأکید بر اینکه در همه کشورها میزان استاندارد آرسینک موجود در برنج‌ها براساس مقدار مصرف روزانه تعیین می‌شود، گفت: مسئولان وزارت بهداشت موضوع غیرآلوده‌بودن برنج‌های وارداتی را تکذیب کرده و عنوان داشتند که چنین مباحثی را مطرح نکرده‌اند.

وی در مورد زمان قرائت اسامی برنج‌های آلوده در صحن مجلس، گفت: گزارش کمیسیون به هیات رئیسه داده می‌شود و آنها تصمیم می‌گیرند چه زمانی آن را اعلام کنند اما امیدواریم اسامی 8نمونه از برنج‌های آلوده بعد از تعطیلات مجلس اعلام شود.

کد خبر 108273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز