گروه اقتصادی: اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت و درمان در مورد برنج‌های وارداتی و اما و اگر‌های مدیرکل استاندارد استان تهران در زمینه مشروط‌کردن اعلام نتایج آزمون 24 نمونه برنج مشکوک به صلاحدید مسئولان، موجب سردرگمی مصرف‌کنندگان برنج‌های وارداتی شده است

روز گذشته وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام نظر نهایی در مورد 24 نمونه برنج وارداتی به کشور را نیازمند کارشناسی فنی بیشتری قلمداد و اعلام کرده است: «پیرو جلسات برگزار شده با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در مورد نتایج آزمون‌های به‌دست‌آمده روی 24 نمونه وارداتی برنج به کشور مشخص شد که ارزیابی و تفسیر این نتایج نیاز به کارشناسی فنی بیشتر دارد».

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «در جلسه اخیر آن کمیسیون مقرر شد موضوع برای بررسی بیشتر کارشناسی در جلسه آتی مورد بحث و تصمیم‌گیری نهایی قرار گیرد. از آنجا که آزمایش‌های انجام شده روی نمونه‌های برنج وارداتی در آزمایشگاه‌های معتمد وزارت بهداشت و درمان مورد آزمون قرار نگرفته است، لازم است نتایج آزمون به‌دست آمده از نظر دقت و صحت مورد ارزیابی آزمایشگاهی قرار گیرد تا بتواند مبنای تفسیر و اظهارنظر علمی و فنی باشد.»

اعلام نتایج آزمون برنج‌ها با صلاحدید مسئولان

از سوی دیگر رئیس سازمان استاندارد تهران با اشاره به دریافت نتایج آزمون مربوط به باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در 24 نوع برنج وارداتی مشکوک به آلودگی از آزمایشگاه‌های آلمانی گفت: نتایج این آزمون‌ها به کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر صنایع و معادن ارائه شده و در صورت صلاحدید مسئولان به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

مهدی پور‌هاشم در مورد اینکه آیا نتایج آزمون‌های انجام‌شده در اختیار کمیسیون صنایع مجلس نیز قرار گرفته است؟ به فارس گفت: خیر، اما این نتایج به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه شده و از طریق مؤسسه استاندارد نیز به وزیر صنایع گزارش شده است.

کد خبر 107679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز