مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: فعالیت واحدهایی که کالاهای غیراستاندارد تولید می‌کنند، متوقف و به مراجع قانونی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ نظام الدین برزگری با اشاره به تاکید وزیرصنایع و معادن بر ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی افزود:‌ تمامی خودروسازان ملزم به رعایت استانداردهای پنجاه و یک گانه ایمنی و عملکردی همچنین استانداردهای چهارگانه زیست محیطی تا پایان شهریور هستند و در این خصوص اغماضی نخواهد شد.

وی گفت: درصورتی که خودروسازان تا زمان تعیین شده برای اجرای استانداردهای مورد نظر اقدام نکنند از شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد جلوگیری خواهد شد و خط تولید این نوع خودروها موقتا تعطیل و به مراجع ذیصلاح گزارش می‌شود.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به اینکه خودروسازان تا سال 1395به نیاز خودرویی کشور براساس تنوع تولید و پلتفرم های ایرانی و مشترک خارجی پاسخ خواهند داد افزود:‌ سی، او ،‌ پی یا تطابق تولید از مواردی است که خودروسازان با برنامه ریزی موظفند مستندات تولید را تا پایان سال فراهم و اجرایی کنند.

وی درعین حال با تاکید بر مسئولیت پذیر بودن قطعه سازان گفت: درصورتی که خودروسازان نظامنامه ارزیابی برای دریافت قطعات داشته باشند و قطعه ساز مسئول کیفیت قطعه قبل و بعد از دوره گارانتی باشد؛ قطعات غیر استاندارد وارد انبارهای خودروسازان نخواهد شد.

رئیس سازمان استاندارد افزود: با شرایط فعلی و تاکید وزیر صنایع و معادن بر ارتقاء کیفیت خودرو، ائین نامه ارتقاء کیفیت خودرو در حال نهایی شدن است و امیدواریهای زیادی برای ارتقاء و جهش کیفی در صنعت خودرسازی کشور در سال جاری وجود دارد.

وی گفت:‌ ارزیابی های سه سال اخیر در خصوص یک مدل از خودروهای سنگین حاکی از بهبود کیفیت و کاهش نمره منفی از رقم دویست و چهل در سال هشتاد و پنج به منفی چهل در نیمه اردیبهشت سال هشتاد و نه است و امروز در صنایع خودروسازی کشور اعم خودروهای سنگین و سبک خودروهای با کیفیت پائین و در حد قابل قبول تولید نمی‌شود.

رئیس سازمان استاندارد همچنین در خصوص آرسنیک موجود در برنج‌های وارداتی گفت:‌ متاسفانه هرفردی در هر جایی در این باره اظهار نظر می‌کند اما بحث ما کارشناسی،‌ علمی و آزمایشگاهی است و بررسی های ما نشان می‌دهد آرسنیک موجود در این برنج‌ها دو دهم پی، پی، ام یعنی پائینتر از حد مجاز است.

برزگری همچنین در خصوص استاندارد میوه های وارداتی افزود: استاندارد در حال حاضر هیچگونه وظیفه قانونی در این باره ندارد اما شورایعالی استاندارد پیشنهاد کرده است که در مورد تمام میوه‌های داخلی و وارداتی تا پایان برنامه پنجم باقیمانده سم و کود و آفت کش‌ها در محصولات کشاورزی کنترل شود.

کد خبر 108217

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز