دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

با سپری شدن نخستین ماه سال جدید نیز تنها چیزی که می‌توان در مورد وضعیت این روزهای بازار خودرو گفت همان جمله تکراری رکود است که از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بارها عنوان شده است.

 با وجود این طی هفته گذشته قیمت برخی انواع خودروهای داخلی مانند ریو، افزایش قیمت حدود یک میلیون تومانی را تجربه‌کردند.

در هفته‌ گذشته برخلاف هفته پیش از آن، قیمت خودرو در بازار نه تنها کاهش نیافت بلکه در مجموع متوسط قیمت خودرو در بازار با افزایش مواجه شد. این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که همچنان تکلیف چگونگی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مشخص نشده و همین موضوع نیز بازار خودروی کشور را به نوعی در بلاتکلیفی فرو برده است. از سوی دیگر تعیین سرنوشت قیمت بنزین و تعرفه واردات خودرو در مجلس نیز با وجود اظهارنظرهای متفاوت در این زمینه تأثیر عمده‌ای در آینده بازار خودروی کشورمان خواهد داشت.

ثبات نسبی بازار

طی هفته گذشته پژو 405 بنزین‌سوز با قیمتی معادل 13‌میلیون و 200‌هزار تومان معامله شد، این در حالی است که مدل دوگانه‌سوز این خودرو 14 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش شد.  به گزارش ایسنا  همچنین پارس بنزین‌سوز نیز 17 میلیون و 100 هزار تومان به فروش رفت و مدل دوگانه‌سوز این خودرو یک میلیون تومان گران‌تر، یعنی 18‌میلیون و 100‌هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت این دو خودرو در هر دو مدل بنزینی و دوگانه‌سوز تفاوتی را نسبت به هفته قبل نشان نمی‌دهند.

در خانواده سمند نیز سمند معمولی بنزین‌سوز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته 13‌میلیون و 500‌هزار تومان فروخته شد، این در حالی است که سمند ال.ایکس بنزین‌سوز 15‌میلیون تومان خرید و فروش شد که این قیمت نسبت به هفته گذشته هیچ تغییری را نشان نمی‌دهد. همچنین سورن 16‌میلیون و 600‌هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت پژو 206 تیپ2 (مجهز به ترمز ضد‌قفل) نیز در هفته‌ای که گذشت حدود 14‌میلیون و 100‌هزار تومان بود. مدل پژو‌206 صندوق‌دار V9 نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با قیمت 19‌میلیون و 500‌هزار تومان در بازار به فروش رفت.

بنابراین گزارش، مدل V8 نیز با قیمتی معادل 16‌میلیون و 400‌هزار تومان به فروش رفت که 100‌هزار تومان افزایش را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد. قیمت مدل V20 نیز روی عدد 13 میلیون و 900 هزار تومان ثابت باقی ماند. در هفته‌ گذشته پراید معمولی بنزین‌سوز نیز بدون تغییر 7‌میلیون و 700‌هزار تومان خرید و فروش شد.

خودروی خبر‌ساز

با وجود ثبات نسبی قیمت بیشتر خودروهای داخلی طی هفته گذشته،  می‌توان خودروی ریو را خبر‌سازترین خودروی بازار مذکور قلمداد کرد به‌نحوی که قیمت این خودرو با حدود 800‌هزار تومان افزایش به 14‌میلیون و 100‌هزار تومان رسید؛ افزایش قیمتی که به‌نظر می‌رسد توسط کارخانه تولیدکننده این خودرو یعنی سایپا اعمال شده است.

اما زانتیا نیز با همان قیمت هفته گذشته یعنی 27‌میلیون و 400‌هزار تومان در بازار خرید و فروش شد و تندر90 در مدل E2 (رنگ سفید) نیز در هفته گذشته بدون نوسان 15‌میلیون و 200‌هزار تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت مدل‌های E0 و E1 تندر‌90 به‌ترتیب 11‌میلیون و 400‌هزار تومان و 12‌میلیون و 500‌هزار تومان بود که این دو قیمت نیز هیچ نوسان خاصی را نسبت به هفته قبل نشان نمی‌دهد.

کد خبر 105944

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز