همشهری‌آنلاین: در پی تاکید وزارت صنایع و معادن بر تولید انبوه موتور ملی، ایران خودرو اعلام کرد، آمادگی تولید سالانه 300 هزار دستگاه موتور ملی را دارد

به گزارش آنا، علی شیخ‌زاده، معاون نیرو محرکه ایران خودرو با بیان این مطلب، برنامه تولید موتور ملی EF7 در سال 89 را 125 هزار دستگاه عنوان کرد و خودروی سمند و پارس را از جمله محصولاتی دانست که موتور EF7 بر روی آن‌ها نصب می‌شود و افزود: فعالیت‌های فنی و تغییرات در بدنه برای نصب موتور ملی بر روی پژو 405 و تست‌های لازم انجام شده و درصورت توافق با شرکت پژو که مراحل نهایی آن طی می‌شود، این محصول نیز به موتور ملی مجهز خواهد شد.

وی اظهار داشت: تولید موتور EF7 طی برنامه تولید افزایشی از روزانه 200 دستگاه در سه ماهه اول سال به روزانه 600 دستگاه در نیمه دوم سال افزایش می‌‌یابد.

وی میزان ساخت داخل موتور EF7 را 70 درصد عنوان کرد و گفت: برای تامین کامل قطعات از داخل، فناوری و سخت افزار لازم موجود است که با تولید انبوه این محصول، درصد ساخت داخل موتور ملی، به بالای 90 درصد در پایان سال جاری خواهد رسید.

شیخ‌زاده ظرفیت کنونی سالن تولید موتور ملی را 200 هزار دستگاه در سال عنوان کرد و اضافه کرد: با اجرای فاز دوم توسعه خط تولید موتور ملی که درمدت کمتر از شش ماه قابل اجراست، ظرفیت تولید این موتور در ایران خودرو به بیش از 300 هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

معاون نیرو محرکه ایران خودرو، موتور EF7 را برخوردار از استانداردهای روز جهان و قابل نصب در طیف وسیعی از خودروهای مورد نیاز بازار ایران دانست.

وی همچنین از عرضه موتور ملی دیزل توسط شرکت ایران خودرو تا پایان سال آینده خبر داد.

کد خبر 106678

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز