گروه بین‌الملل: روزنامه انگلیسی گاردین دیروز اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی بیش از 30 سال پیش به دولت آپارتاید وقت آفریقای‌جنوبی پیشنهاد فروش کلاهک هسته‌ای داده‌است

این اسناد،  در حقیقت اسناد فوق‌محرمانه مربوط به دولت آفریقای‌جنوبی است و به دیدار مقامات ارشد این کشور با رژیم صهیونیستی در سال 1975 بازمی‌گردد. در آن نشست از طرف رژیم صهیونیستی شیمون پرز وزیر دفاع وقت این رژیم حضور داشته‌است.

پرز که اکنون رئیس رژیم صهیونیستی است در آن دیدار در پاسخ به درخواست همتای آفریقای‌جنوبی‌اش می‌گوید که  سلاح در انواع و  اندازه‌های مختلف موجود است. منظور او سلاح‌های متعارف ، میکروبی و هسته‌ای بوده است . دو طرف همچنین توافقنامه مبسوطی را امضا کرده‌اند که به روابط نظامی مربوط می‌شود و قرار گذاشته‌اند که این توافق کاملا محرمانه باقی بماند.

این اسناد را یک استاد دانشگاه در آمریکا هنگام تحقیق درباره کتابی با موضوع بررسی روابط نزدیک میان رژیم صهیونیستی و آفریقای‌جنوبی پیدا کرده و اکنون روزنامه گاردین آن را منتشر کرده‌است.

بعد از سقوط دولت آپارتاید، رژیم صهیونیستی تلاش کرد مانع از انتشار عمومی اسناد محرمانه مربوط به این دیدار شود؛ به‌همین دلیل تا‌کنون این موضوع منتشر نشده‌بود. این اسناد نشان می‌دهد که دولت وقت آفریقای‌جنوبی سلاح هسته‌ای را برای تضمین امنیت خود و همچنین برای حمله احتمالی به بعضی کشورهای همسایه می‌خواسته‌است. این اسناد که در آن  با ذکر جزئیات به  افراد شرکت‌کننده در آن نشست و مباحث مطرح در آن‌اشاره شده، با عنوان فوق محرمانه بایگانی ‌شده است.

کتابی که نویسنده آمریکایی درباره روابط رژیم صهیونیستی و آفریقای‌جنوبی با عنوان روابط محرمانه نوشته‌است، هفته گذشته در آمریکا منتشر شد. در این کتاب گفته شده که آفریقای‌جنوبی بخش عمده‌ای از اورانیوم مورد نیاز رژیم صهیونیستی را در اختیار این رژیم گذاشته‌است.

شیمون پرز ادعای مطرح شده توسط روزنامه گاردین را رد کرده‌ است اما این اسناد با چنان جزئیاتی به این موضوع پرداخته که کذب بودن آن را بعید می‌سازد. این اسناد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از سال‌ها قبل سلاح هسته‌ای داشته و تنها رژیم خاورمیانه بوده که به این سلاح مسلح بوده‌است.

از سوی دیگر افشاکننده اسرار هسته‌ای رژیم صهیونیستی که این روزها بار دیگر به اتهام این افشاگری به زندان بازگردانده‌شده دیروز در دادگاه این رژیم گفت: همه می‌دانند که اسرائیل سلاح هسته‌ای دارد اما هیچ کس درباره آن صحبت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، مورد خای وانونو، افشا‌کننده اسرار هسته‌ای رژیم صهیونیستی در دادگاه مرکزی این رژیم در بیت‌المقدس حاضر و به 3 ماه حبس محکوم شد.وی در دادگاه گفت: سازمان امنیت داخلی (شاباک) و سازمان اطلاعات خارجی (موساد) اعمال فشارهای زیادی داشتند اما این دو سازمان طی 18 سال بازپرسی و حبس نتوانستند به اهدافشان برسند و اکنون با 3 ماه حبس جدید نیز هرگز به اهدافشان نخواهند رسید و من به راحتی این سه ماه حبس را به پایان خواهم رساند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، وی ادامه داد: ننگ بر اسرائیل، مزدوران شین بت و موساد؛ آنها افرادی احمق هستند که بعد از 24 سال گفتن حقیقت، دوباره مرا به زندان باز می‌گردانند.

ننگ بر این دمکراسی، ننگ بر کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و ننگ بر رسانه‌های جهان. ننگ بر مجلس سنای آمریکا، کنگره و رئیس کمیته بین‌المللی انرژی اتمی که هیچگونه حمایتی از آزادی من نکردند.وی ادامه داد: همه می‌دانند که اسرائیل سلاح هسته‌ای در اختیار دارد اما هیچ کس از آن صحبت نمی‌کند.

کد خبر 108151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز