چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه آیا ایران قصد شکایت از فرانسه به دلیل زندانی کردن علی وکیلی راد به مدت 19 سال به دلایل واهی دارد، گفت: ایران در حال بررسی این موضوع است تا ببیند نوع برخوردی که با ایشان شده چگونه بوده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه اگر شکنجه‌ای انجام نشده باشد همین که به دلیل واهی در زندان بوده است آیا جای شکایت ندارد، گفت:‌ این موضوع را بررسی خواهیم کرد و در خصوص آن اقدام می‌کنیم.

وزیر اطلاعات در خصوص ورود خانواده سه تبعه آمریکایی که فرزندان آنان در ایران هستند، گفت: آنها قرار است به ایران آمده و وضعیت فرزندانشان را مشاهده کنند بر اساس سیاست انسان‌ دوستی که جمهوری اسلامی ایران دارد و می‌خواهد آنرا به دنیا اعلام کند.

 وی افزود: ما از آمریکا نیز خواسته‌ایم که افرادی که بیگناه و به صورت ربایش در آمریکا زندانی هستند نیز به دیدار خانواده‌های خود بیایند. این درحالی است که آنهایی که در ایران دستگیر شدند حرکت‌شان جاسوسی بوده و ورود آنها به خاک ایران غیرقانونی بوده و ما بر اساس احکام دینی و بشردوستی‌مان اینگونه برخورد می‌کنیم اما آنها که ادعای حقوق بشر دارند ببینند با افرادی که از ما در اختیار دارند چگونه برخورد می‌کنند.

حجت‌الاسلام مصلحی در خصوص دستور رئیس جمهور مبنی بر برخورد با پارتی‌بازی و پیگیری آن توسط وزارت اطلاعات، گفت: از ما خواسته شده است تا گزارشی تهیه کنیم و این گزارش در حال تهیه است و برای اقدام تحویل رئیس جمهور خواهد شد و این گزارشات مخصوص کل کشور است که به رئیس جمهور ارائه می‌‌کنیم.

وی در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و دریافت یارانه، گفت: اینگونه نیست که من نیاز نداشته باشم اما فرم اقتصادی را پر نکردم و یارانه را دریافت نمی‌‌کنم زیرا مستحق‌تر از ما هستند.

وزیر اطلاعات در خصوص گزارش کمیسیون امنیت ملی از وزارت اطلاعات درخصوص قطع روابط ایران با انگلیس، گفت: از ما گزارشی در خصوص قطع روابط با انگلیس خواسته نشده است و ما یک سری بررسی‌هایی را در خصوص مباحث ارتباط با انگلیس داشته‌ایم و پیشنهاداتی را در این خصوص مطرح کردیم و آن پیشنهادات را قرار است شورای امنیت ملی بررسی کند.

حجت‌الاسلام مصلحی در خصوص آخرین اقدامات وزارت اطلاعات در خصوص مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی، گفت: در خصوص پرونده مهدی هاشمی دستگاه قضایی باید حکم جلب را صادر کرده و به محض اینکه مهدی هاشمی وارد ایران شود جلب می‌شود.

وی در خصوص نظارت وزارت اطلاعات بر آقازاده‌ها و برخی مقامات و سفرهای‌ آنها به خارج از کشور، گفت: ما درخصوص این افراد و سفر به خارج از کشور چیزی نداریم.

وزیر اطلاعات در خصوص اهداف آمریکا برای تصویب قطعنامه بر علیه ایران، گفت: آمریکا وضعیتش مشخص است و می‌خواهد از این وضعیتی که برایش ایجاد شده و کارشناس سیاسی آمریکا نیز اعلام کردند که وضعیت به گونه‌ای شده است که آمریکا خلع سلاح شده است را و در مقابل جمهوری اسلامی ایران زیرپایش خالی شده به دنبال این است که ایران را متهم کند و خود را از این وضعیت بیرون بیاورد اما بیانیه تهران بسیار محکم و قوی است و در این بیانیه شرایطی گذاشته است که اگر غربی‌ها به دنبال ایجاد آرامش و برطرف کردن تنش‌ها هستند باید این مباحث را پیگیری و دنبال کنند و من احساسم این است که تعبیر همان تعبیری است که مقام معظم رهبری فرمودند که این دست چدنی است که بر روی آن دستکشی مخملی کشیده شده است.

حجت‌الاسلام مصلحی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی براینکه برخی تصمیمات در سطح بالای نظام گرفته شده را زیر سؤال می‌برند، گفت: زمانی است که برخی انتقاد سازنده و از دلسوزی دارند اما عمدتا احساس ما این است که این اظهارنظرات غرض‌ورزی است و از روی دلسوزی برای نظام و اهداف نظام نیست.

وی در خصوص بحث‌های مطرح شده در خصوص گروکشی ایران از آزادی کلوتیلد ریس گفت که چنین بحث‌هایی صحت ندارد.

حجت الاسلام مصلحی در خصوص دستگیری سر تیم حفاظت میرحسین موسوی گفت: من خبری از این موضوع ندارم.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ما در خردادماه باز هم شاهد اغتشاشات خواهیم بود یا نه گفت: وضعیت فتنه به لطف خدا با سرکوبی که پیدا کرده است به گونه‌ای نیست که بتواند حرکتی داشته باشد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه بحث‌هائی در خصوص شکل‌گیری اغتشاشات در خیابان گفت: وضعیت فتنه به گونه‌ای نیست که بتواند حرکتی انجام دهد.

مصلحی در باره نظر وزارت اطلاعات در خصوص دستگیری سران فتنه گفت: ما تصمیم نظام را دنبال می‌کنیم.


 

کد خبر 107747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز