یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت اطلاعات از پلمپ 90 درصد دفاتر شرکت‌های هرمی در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، تقوی با اشاره به اینکه برخورد با این شرکت‌ها از اواسط سال گذشته به وزارت اطلاعات سپرده شده است، افزود: ‌در هماهنگی با نیروی انتظامی و با استفاده از گزارش‌های مردمی، سال گذشته 20 شرکت به طور کامل منهدم شد و سران این شرکت‌ها نیز تحویل مقامات قضایی شدند.

وی همچنین از پلمپ 415 دفتر شرکت‌های هرمی در پنج شنبه گذشته خبر داد و گفت:‌ همه این شرکت‌ها از پیش شناسایی شده بودند و برخلاف برخی ادعاها هیچ اشتباهی در این عملیات گسترده صورت نگرفت و همه شرکت‌های توقیف شده، هرمی بودند.

تقوی درباره شگرد این شرکت‌ها گفت:‌ سران این شرکت‌های غیرقانونی در هنگام جذب افزاد این گونه ادعا می‌کنند که زیر نظر نیروی انتظامی هستند و همه جلسات آنان با هماهنگی مقامات امنیتی برگزار می‌شود.

مدیر کل بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت اطلاعات افزود: ‌در بررسی‌ها مشخص شد که بیشتر افراد دستگیر شده از این شرکت‌ها از شهرستان‌ها به تهران آمده بودند و در بدو استخدام آنها این گونه ادعا شده بود که آنها به صورت بازاریاب مشغول فعالیت می‌شوند و حدود یک میلیون تومان ماهانه درآمد دارند.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی به مردم اشاره کرد و گفت: ‌با اقدام رسانه‌ها، بسیاری از افراد از این شرکت‌ها جدا شدند.

تقوی افزود:‌ بر اساس مطالعات تعداد مالباختگان از افرادی که سودی به آنها رسیده است، بسیار بسیار بیشتر است و سران این شرکت‌ها با شگردهایی خاص افراد را مجبور می‌کنند برای آغاز کار 5 تا 7 میلیون تومان سرمایه بیاورند.

وی گفت: ‌به طور قطع در آینده‌ای نزدیک همه دفاتر این شرکت‌ها در کشور منهدم خواهد شد و اگر سران این شرکت‌ها بخواهند شیوه‌های دیگری برای کلاه‌برداری ابداع کنند، آمادگی برخورد کامل با آنها را داریم.

کد خبر 108042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز