سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنازه دیکتاتور سابق شیلی بدون در نظر گرفتن مراسم خاصی که برای تشییع روسای جمهور برگزار می‌شود،سوزانده خواهد شد.

به نوشته ال موندو،پس از سوزانده شدن جنازه خاکستر‌های آن را به اعضای خانواده پینوشه تحویل خواهند داد. پیش از انجام این مراسم ، بیش از 5هزار نفر در بیمارستانی که پینوشه در آن بستری بود ،حضور یافتند.بر اساس آماری که منابع خبری ارتش شیلی آن را منتشر کرده‌اند بیش از 8هزار نفر نیز به مدت 6 ساعت جهت ورود به مدرسه نظامی سانتیاگو به انتظار نشسته بودند.

با توجه به حضور طرفداران پینوشه در نزدیکی بیمارستان محل بستری شدن پینوشه، مقامات بیمارستان تصمیم به باز گذاشتن در‌های بیمارستان بر مردم گرفتند اما طی ساعات شب مراسم مذهبی در محوطه بیمارستان اجرا نشد.

به گفته ریکاردو لاگوس وبر وزیر سخنگوی دولت شیلی،مراسم عزاداری و تشییع در ساعات ظهر روز سه شنبه 12 دسامبر (21 آذر) برگزار می‌شود و سپس جنازه پینوشه سوزانده شده و خاکستر‌های آن به اعضای خانواده‌اش تحویل داده خواهد شد.

میچله باچلت رییس جمهور شیلی نیز در مراسم عزاداری پینوشه حضور نخواهد یافت و از سوی دولت تنها ویوین بلانلوت وزیر دفاع حضور می‌یابد.

اوگوستو پینوشه هیریارت فرزند بزرگ پینوشه گفت:"امیدوارم به احترام پدرم هیچ یک از اعضای دولت در مراسم عزاداری حضور نیابند،البته از مردم هرکه می‌خواهد می‌تواند حضور پیدا کند.نمی‌خواهم افرادی جهت چاپلوسی به این مراسم بیایند.

کد خبر 10773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز