یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست وزیر یونان در گفتگو با فرید زکریا مجری برنامه جی پی اس در شبکه تلویزیونی سی ان ان تاکید کرد

بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ امریکا نیز باید مسئولیت خود را در بحران مالی یونان بپذیرند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی سی ان ان، جورج پاپاندرئو درباره برنامه ریاضت اقتصادی دولت گفت ما مصمم هستیم که برای غلبه بر بحران مالی کشور این طرح را جلو ببریم.

تا کنون نیز اجرای طرح ریاضت اقتصادی نتایج قابل توجهی داشته است و در سه ماه اول امسال توانستیم میزان بودجه مصرف شده را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهل درصد کم کنیم.

البته این خواست من یا دولت یونان نیست بلکه خواست ملت یونان است که می‌خواهند به این بحران پایان دهند. نخست وزیر یونان درباره اعتراضات گسترده و حتی خشونت آمیز به طرح دولت گفت گرچه این اعتراضات وجود دارد اما نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد اکثریت مردم از این طرح حمایت می‌کنند.

پاپاندرئو درباره مخالفت برخی از آلمانی‌ها با اعطای کمک مالی دولت کشورشان به یونان گفت متاسفانه تصویر اشتباهی از این مسئله در رسانه‌ها بازتاب داده می‌شود زیرا آلمان این پول را بلاعوض به ما نمی‌دهد بلکه این وامی از طرف انهاست.

از طرف دیگر در رسانه‌ها دائم گفته می‌شود که مردم یونان خیلی خوشگذرانی می‌کنند در حالیکه این تصویر بیشتر مربوط به گردشگرانی است که از خارج می‌ایند و مردم یونان مردمی سخت کوش هستند.

با همه این‌ها ما می‌پذیریم که اشتباهاتی مرتکب شده ایم و می خواهیم اشتباهاتمان را اصلاح کنیم. نخست وزیر یونان در پاسخ به این سوال که ایا یونان نیز قربانی بانک‌های سرمایه‌گذاری آمریکا شد گفت هم اکنون تحقیقاتی پارلمانی در این خصوص در حال انجام است.

تحقیقات مشابهی هم در کشورهای دیگر اروپا و آمریکا جریان دارد. البته شکی نیست که موسسات مالی بزرگ جهان باید بخشی از این مسئولیت را بپذیرند. همچنین ممکن است پرونده ای علیه این بانکها و موسسات تشکیل شود.

کد خبر 107554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز