یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: با وجود آنکه ناآرامی‌های اخیر در آتن کشته داده است، اکثریت یونانی ها همچنان مایل به اعتراض به تدابیر دولت برای کاهش هزینه‌ها هستند.

خبرگزاری اتریش از آتن گزارش داد، در نظرسنجی که در روزنامه "تو ویما (To Vima)" به چاپ رسید، 53 درصد خواهان تظاهرات علیه این برنامه‌ها شده‌اند. این برنامه‌ها در ازای تامین اعتبار توسط کشورهای منطقه یورو و صندوق بین‌المللی پول به ارزش 110 میلیارد یورو ظرف سه سال آینده پیگیری می‌شود.

در همین حال 45 درصد نیز مخالف تظاهرات هستند. این نظرسنجی روز پنجشنبه و یک روز پس از آتش سوزی در یک بانک در آتن که در آن سه نفر کشته شدند، انجام گرفته است.
در یک نظرسنجی دیگر، 68 درصد خواهان تداوم تظاهرات شده اند. اما نظرسنجی روزنامه "کاتیمرینی (Kathimerini)"، یک روز پیش از آتش‌سوزی مرگبار انجام گرفته بود. در این نظرسنجی 39 درصد آمادگی خود را برای رفتن به خیابان ها اعلام کردند تا به افزایش مالیات ها مصوب روز پنجشنبه پارلمان یونان اعتراض کنند.

در نظرسنجی سوم که روزنامه "پروتو تما (Proto Thema)" صورت گرفته است، حمایت قابل ملاحظه ای از تدابیر دولت سوسیالیست به رهبری جورجیوس پاپاندرئو (Giorgos Papandreou)، نخست وزیر دیده می‌شود. بر این اساس فقط 28 درصد اعلام کردند اعتصاب و اعتراض بهترین پاسخ به مشکلات اقتصادی در کشورشان است.

سران کشورهای عضو منطقه یورو جمعه شب در اجلاس ویژه در بروکسل به برنامه منحصر به فرد تامین اعتبار برای یونان چراغ سبز نشان دادند.

کد خبر 106986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز