همشهری آنلاین: یونان که به شدت زیر بار بدهی​های سنگین قرار دارد، قصد دارد اوراق قرضه ویژه به یونانی​هایی که در خارج از این کشور زندگی می​کنند، بفروشد.

یونان

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، جیورجوس پاپاکنستانتینو (Giorgos Papakonstantinou)، وزیر دارایی یونان امروز گفت: ما در حال حاضر مشغول بحث و ایجاد اوراق قرضه موسوم به "اوراق قرضه پراکندگان" هستیم تا پول یونانیان در خارج از کشور را جذب کنیم و اعتقاد داریم که در این حرکت موفق خواهیم شد.

این کشور عضو منطقه یورو قصد دارد در سال آینده به بازار بین المللی سرمایه بازگردد. پاپاکنستانتینو تاکید کرد بازارهای مالی در حال حاضر هنوز به شدت درباره آنچه در یونان می گذرد، محتاط هستند. آنها به آرامی در حال رسیدن به این باور هستند که این کشور مدیترانه ای مشغول تثبیت اوضاع اقتصادی اش است.

"به اهداف تعیین شده می رسیم"

به گفته پاپاکنستانتینو یونان در حال حرکت طبق برنامه است و تدابیر اتخاذ شده امکان رسیدن به اهداف تعیین شده برای سال 2010 را فراهم می آورد. بر این اساس یونان باید کسری تولید ناخالص داخلی را از 13.6 درصد به 8.1 درصد کاهش دهد.

تاکنون کسری بودجه این کشور به هفت میلیارد یورو کاهش یافته است. بحران بدهی کل منطقه یورو را تحت تاثیر قرار داده و اتحادیه اروپایی و صندوق های مالی بین المللی چتر نجات اقتصادی به ارزش 110 میلیارد یورو برای یونان تهیه دیدند.

کد خبر 116187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز