دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

گروه ادب‌وهنر: فیلم سینمایی«آماتور» ساخته کیشلوفسکی در برنامه‌ جمعه 24 آذر سینما4 به نمایش درمی‌آید.


‌این ساخته کیشلوفسکی را برخی از منتقدان، اثری نام بردند که باعث کشف قابلیت‌ها و قریحه‌ مناسب سینمایی وی شد. خبرگزاری مهر، تحلیل کوتاهی درباره‌ این فیلم منتشر کرده که می‌خوانید.

فیلم سینمایی «آماتور» نقطه آغاز فعالیت‌های هنری کریستف کیشلوفسکی بود که به سبکی خاص در عرصه ساخت آثار داستانی منجر شد. 

این فیلم با عنوان اصلی Camera Buff هر چند بیست‌وچهارمین ساخته سینمایی کیشلوفسکی است، اما سبک سینمایی خاص فیلمساز مؤلف، با این فیلم شکل می‌گیرد.

او کار خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند و با یک تلقی خاص از سینما آغاز کرد و بعدها پس از ورود به عرصه ساخت آثار بلند داستانی نیز به شکلی موثر آن را ادامه داد.

ساخت فیلم «آماتور» شرایطی تازه برای فعالیت این کارگردان در عرصه تولید آثار داستانی به وجود آورد. کیشلوفسکی با تلفیق مولفه‌های انعکاس حقیقت در سینمای مستند و استفاده از وجه روایتگر و ساختگی ژانر داستانی، شیوه‌ای را به کار می‌برد که میان واقعیت و خیال در نوسان است.

او قصه‌ای خودساخته را به گونه‌ای بیان می‌کند که گویی واقعیتی عینی و بیرونی است و اجرای پیچیده و تدوین متفاوت، فهم فیلم را برای بیننده عام دشوار می‌کند.

فیلیپ شخصیت اصلی داستان «آماتور» کارگر ساده یک کارخانه است که بعد از تولد دخترش یک دوربین فیلمبرداری آماتور می‌خرد و تصاویری از کودک و مادرش می‌گیرد. همزمان یک جشنواره محلی، مسابقه‌ای برای فیلم‌های آماتور و خانوادگی ترتیب می دهد.

فیلیپ با این فیلم در جشنواره شرکت و مقام نخست را از آن خود می‌کند. او آن‌قدر هیجان‌زده می‌شود که کار خود را رها می‌کند و به فیلمسازی روی می‌آورد.

کد خبر 10723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز