جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

حمله‌های استقلال در نیمه دوم مسابقه با راه آهن، درحالیکه 2 تیم یک نیمه بدون اتفاق را پشت سر گذاشته بودند، در دقیقه 3+90 نتیجه داد

و استقلال با پیروزی در این مسابقه به رده دوم جدول صعود کرد.

استقلال بعد از موفقیت در دور مقدماتی لیگ قهرمانان در هفته‌های آخر لیگ هم تیمی قدرتمند نشان داد. این تیم بعد از حذف از جام حذفی و مطمئن‌شدن از قهرمانی سپاهان در لیگ، در هفته سی و سوم سرانجام توانست به رده دوم جدول صعود کند و به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار باشد.

صعود یک پله‌ای این تیم اما با یک اتفاق غیرمنتظره همراه بود. در نیمه دوم این مسابقه، هنگامی که فرهاد مجیدی در یک صحنه توپ را لو داد، خشم مرفاوی را برانگیخت. سرمربی استقلال بر سر کاپیتان تیمش فریاد کشید که این امر، واکنش مجیدی را نیز به همراه داشت؛ حتی تک گل این مسابقه توسط مجیدی هم نتوانست باعث فراموشی این اتفاق شود. گفته می‌شود درگیری لفظی مرفاوی و مجیدی در رختکن مسابقه هم ادامه پیدا کرد و این احتمال هست که کاپیتان استقلال همراه این تیم به ریاض نرود. سرمربی استقلال توضیح می‌دهد:‌«من در آن صحنه، نکاتی را به مجیدی گوشزد کردم و هواداران نمی‌دانستند که بین من و او چه کلماتی رد و بدل می‌شود. من از هواداران ناراحتم. استقلال باید پیروز شود چه با فرهاد مجیدی چه مجتبی محبوب مجاز. بازیکن باید آنچه من می‌خواهم انجام دهد. بازیکنی که وظیفه‌اش را انجام ندهد، جایش در زمین نیست.حالا این بازیکن مجیدی باشد یا بزرگ‌تر از او.»

مرفاوی ادامه می‌دهد: «من یقه مجیدی و بزرگ‌تر از مجیدی را می‌گیرم. بازیکن باید به وظیفه‌اش عمل کند. شاید اگر من آن فریاد را بر سر مجیدی نمی‌کشیدم او گل نمی‌زد. حالا نمی‌دانم مجیدی به کمیته انضباطی می‌رود یا نه اما قبل از اینکه احتمالا بخواهد به کمیته انضباطی برود، من باید درباره او تصمیم‌گیری کنم.»

این تنها اتفاق حاشیه‌ای مسابقه نبود و سیاوش اکبرپور هم در هنگام تعویض به تصمیم مرفاوی معترض بود و البته وحید طالب‌لو هم از دست کادر فنی استقلال دلخور بود. ظاهرا قرار بود در بازی راه آهن او درون دروازه استقلال قرار بگیرد که تصمیم مربیان این تیم تغییر کرد؛ طوری که گفته می شود طالب لو پیش از مسابقه در جلسه توجیهی استقلال حاضر نشد و در طول مسابقه تصویر تلویزیونی ناراحتی‌اش را نشان داد. با همه اینها، استقلال با این پیروزی توانست جای ذوب آهن را  در رده دوم بگیرد.

 باخت غیرمنتظره پرسپولیس

علی دایی، سرمربی پرسپولیس بعد از رسیدن این تیم به جام حذفی بارها در مصاحبه‌هایش گفته که به‌دنبال گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان در لیگ نیست و با قهرمانی در جام حذفی با خیالی آسوده مجوز حضور در این رقابت را خواهد گرفت. احتمالا به همین دلیل در روز بازی با ابومسلم نتوانست نمایش قابل‌قبولی داشته باشد و با نتیجه 3 بر یک به این تیم باخت.

دایی که با پرسپولیس باخت 5 بر یک به شاهین بوشهر را تجربه کرده بود، معتقد است که باخت به ابومسلم بدترین باخت تیمش بوده است  او می‌گوید: «این ضعیف‌ترین بازی‌ای بود که در طول عمرم از پرسپولیس دیدم.» 

دایی ادامه می‌دهد: «خیلی وقت است که احساس خطر کردم. اما خودم هم مانده‌ام که مشکل کار از کجاست. باید با کادر فنی‌ام صحبت کنم و دلایل این ضعف را پیدا کنیم.»
 استیل آذین هم این هفته مقابل مس با نتیجه یک بر یک متوقف شد و با کسب 51 امتیاز در رده پنجم جدول حضور دارد؛ تیمی که در هفته آخر لیگ شانس صعود یک پله‌ای دارد و این زنگ خطری برای پرسپولیس است.

 نجات شاهین، مس و فولاد

شاهین بوشهر با پیروزی یک بر صفر مقابل مقاومت سپاسی به رده یازدهم جدول صعود کرد و احتمال سقوط مقاومت به دسته پایین‌تر را افزایش داد. این تیم با 36 امتیاز در رده شانزدهم حضور دارد و بازی آخر این تیم مقابل راه آهن سرنوشت‌ساز است.

راه آهن با شکست مقابل استقلال با یک تساوی برابر مقاومت هم می‌تواند در لیگ برتر باقی بماند. اما مقاومت برای اطمینان از بقا باید 3  امتیاز بازی هفته آخر را به دست‌بیاورد. باخت 3-1 پاس مقابل سایپا هم وضعیت این تیم همدانی را در جدول متزلزل کرد و باخت این تیم در هفته آخر می‌تواند باعث سقوط پاس شود. اما این تیم با یک تساوی مقابل تراکتورسازی در لیگ برتر باقی می‌ماند. در عین حال، حضور تیم‌هایی چون فولاد، مس و شاهین بوشهر در لیگ دهم قطعی است.

نتایج  هفته سی و سوم لیگ برتر

سپاهان 2 - پیکان‌ یک
ابومسلم 3 - پرسپولیس یک
استقلال یک - راه آهن صفر
استیل آذین یک - مس یک
مقاومت سپاسی صفر - شاهین یک
تراکتورسازی 2 - استقلال اهواز یک
فولاد یک - ذوب آهن یک
سایپا 3 - پاس صفر
ملوان یک - صبا 3

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته سی‌و‌سوم ‌

کد خبر 106840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز