سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

استقلال و ذوب آهن می‌توانند عملکرد موفق شان در لیگ قهرمانان آسیا را با کسب صدرنشینی گروه تکمیل کنند

در آستانه روز پایانی مرحله گروهی هر دو تیم صدرنشین هستند و سرنوشت در دست خودشان است. استقلال که میهمان الجزیره، تیم آخر و ناامید گروه است (ساعت 20:15 ) درصورت پیروزی خیالش بابت سرگروهی و مهم‌تر از آن میزبانی در تک بازی مرحله حذفی، راحت خواهد شد.

با وجود این،  به‌نظر نمی‌رسد استقلال 11 امتیازی در ابوظبی بازی آسانی داشته باشد. این بازی برای آبل براگا، مربی بزرگ الجزیره که تیمش تنها یک امتیاز گرفته جنبه حیثیتی دارد و او دوست ندارد تورنمنت را با یک شکست دیگر ترک کند. این مربی برزیلی به‌دلیل همگروهی در 2 سال گذشته با استقلال، شناخت بسیار خوبی هم از این تیم دارد و در 3 مصاف قبلی‌اش با آبی پوشان به تساوی رسیده.

بازی رفت

2 تیم هم در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که استقلال توانسته 2 حریف قدرتمندترش را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد.با وجود این،  مرفاوی نمی‌خواهد فرصت سرگروهی و میزبانی در مرحله حذفی را از دست بدهد و به پیروزی فکر می‌کند. سرمربی استقلال گفت:« این آخرین بازی ما در دور اول رقابت‌هاست و حساسیت بسیار بالایی دارد.

ما در این دیدار با هدف سرگروهی به میدان می‌رویم و تمام تلاش‌مان این است که با ارائه یک بازی قابل‌قبول و پیروزی، به‌عنوان تیم اول گروه صعود کنیم. مقابل تیمی به میدان می‌رویم که فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و یکی از تیم‌های برتر امارات است.»

مرفاوی اضافه کرد که تیمش به هیچ وجه این بازی را دست کم نمی‌گیرد:« ما با تمام نفرات به ابوظبی آمده‌ایم و به این موضوع فکر نمی‌کنم که تیم الجزیره حذف شده است و امیدی به صعود ندارد. پس با تمام بازیکنان تراز اول خود به میدان می‌رویم.»

سرمربی استقلال همچنین گفت که برایش مهم نیست حریف تیمش در مرحله بعد داخلی باشد یا خارجی:« برای ما اصلا مهم نیست که در مرحله بعد با چه تیمی بازی می‌کنیم و هر تیمی که باشد برای ما تفاوتی نخواهد داشت.

مهم این است که در استادیوم آزادی به‌عنوان میزبان به میدان برویم. »براگا هم ضمن تمجید از قدرت استقلال، تاکید کرد که تیمش با وجود حذف در این بازی با انگیزه به میدان می‌آید:« مقابل تیم بزرگی به نام استقلال به میدان خواهیم رفت؛

تیمی که بسیار پرتلاش است، فوتبال هجومی و جذابی ارائه می‌کند و بی‌شک صدرنشینی در گروه و صعود به دور بعد حق واقعی این تیم بوده است. استقلال که بازیکنان بسیار خوبی دارد، در همه جای زمین بسیار عالی ظاهر می‌شود و توان هجومی این تیم قابل تحسین است. تمام تلاش ما در این بازی این است که به شکل جدی به میدان برویم و به فکر ارائه یک بازی قابل‌قبول هستیم.»

سرمربی تیم الجزیره در مورد اینکه آیا از تمام نفرات اصلی خود در این دیدار استفاده خواهد کرد، گفت:« بازی لیگ قهرمانان آسیا در هر حالتی مهم است؛  حتی اگر تیم ما حذف شده باشد و امیدی به صعود نداشته باشد. پس سعی داریم با ترکیبی از بازیکنان خوب خود به میدان برویم تا با پیروزی در این دیدار، توان روحی بازیکنان را برای بازی‌های باقیمانده لیگ برتر امارات افزایش دهیم.»

فرهاد مجیدی که سال‌ها در لیگ امارات بازی کرده، الجزیره را یکی از تیم‌های خوب و مدعیان قهرمانی لیگ این کشور می‌داند و انتظاربازی سختی را دارد. کاپیتان استقلال که با زدن 4گل، یکی از بهترین گلزنان این تورنمنت است، می‌گوید:« بازی سختی خواهیم داشت‌ ولی تلاش می‌کنیم در این بازی برنده باشیم و هدف ما این است که با کسب این سه امتیاز، به‌عنوان سرگروه از دور مقدماتی صعود کنیم.

ان‌شاءالله بازی بعد را با حضور طرفداران پرشور استقلال در استادیوم آزادی تهران برگزار خواهیم کرد.»در دیگر بازی گروه A، الغرافه 10 امتیازی میهمان الاهلی عربستان است و منتظر لغزش استقلال است تا بتواند سرگروه شود. این بازی دیرتر شروع می‌شود که برای تیم قطری یک مزیت است. الاهلی 6 امتیازی هم مانند الجزیره هیچ امیدی ندارد.

ذوب‌آهن مساوی می‌خواهد

ذوب آهن که با نتایج درخشانش توانسته در گروه B در حضور تیم‌های قدرتمندی مثل بنیادکار و الاتحاد عربستان صدرنشین شود، امروز درصورت تساوی در فولادشهر هم می‌تواند سرگروه شود.

ذوب‌آهن 10 امتیازی است، درحالی‌که حریفش الاتحاد با 8امتیاز در رده دوم است. در دیگر بازی گروه که زودتر برگزار می‌شود بنیادکار 7 امتیازی میزبان الوحده امارات است و درصورت پیروزی تیم ازبکی که احتمال آن بسیار زیاد است، الاتحاد هم برای صعود باید ذوب آهن را شکست دهد.

ذوب آهن که در هفته‌های گذشته برنامه فشرده‌ای داشته، 3 بازی اخیرش در 3 جام مختلف را باخته تا هوادارانش را نگران کند. با وجود این،  ابراهیم‌زاده امیدوار است شاگردانش بتوانند با پیروزی بر الاتحاد به این روند پایان دهند:« اگر می‌خواهیم کارمان برای صعود به مراحل بالاتر سخت نشود، باید برابر الاتحاد پیروز شویم.

به غیراز حدادی‌فر همه بازیکنان ما در وضعیت خوبی قرار دارند و هم قسم شده‌اند تا با فراموش کردن بازی‌های گذشته، در مسابقات بعدی لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر با قدرت تمام به میدان بروند.» او اضافه کرد:« ما در این چند بازی باید به همه نشان دهیم همان تیم مقتدر و با برنامه گذشته هستیم و با کسب نتایج مطلوب مزد زحمات دست‌اندرکاران باشگاه و حمایت هواداران خود را به بهترین نحو بدهیم.»

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن ایران در مورد دیدار با الاتحاد عربستان گفت: «ما در این دیدار با تفکر پیروزی به میدان می‌رویم و می‌دانیم تنها نتیجه‌ای که می‌تواند تضمین‌کننده صعود الاتحاد باشد، کسب 3 امتیاز دیدار است، به همین دلیل باید مهاجمان این تیم را که سرعتی و تکنیکی هستند از دروازه خود دور نگه داریم و اجازه ندهیم به محوطه جریمه ما نزدیک شوند.

ما باید در این گروه اول شویم، زیرا قرار گرفتن در رتبه دوم باعث می‌شود در مرحله حذفی در عربستان میهمان الهلال باشیم.»  انزو ترسرو، سرمربی تیم فوتبال الاتحاد عربستان هم گفت که فریب نتایج بد اخیر تیم ذوب‌آهن را نمی‌خورد و اضافه کرد:«  ترکیب تیم ذوب آهن در این دیدار برایم ناشناخته است.

ما با سیستمی هجومی و برای رسیدن به پیروزی برابر ذوب‌آهن به میدان خواهیم آمد گرچه حواسمان به نتیجه دیدار الوحده با بنیادکار نیز هست. می‌دانم ذوب‌آهن در فولادشهر تیم قدرتمندی است اما بازیکنان تیم من هم با توجه به پیروزی هفته گذشته خود برابر الشباب در مسابقات داخلی عربستان، با روحیه مضاعف در این دیدار به میدان می‌آیند و با توجه به این مسائل نتیجه مسابقه قابل پیش‌بینی نیست.»

سرمربی تیم فوتبال الاتحاد عربستان اضافه کرد:« می‌دانم ذوب آهنی‌ها برای دفاع در این دیدار به میدان نمی‌آیند، ضمن اینکه شکست‌های اخیر هم باعث نمی‌شود آنها در بازی روز چهارشنبه چهره ضعیفی را در زمین از خود به نمایش بگذارند. به همین دلیل فریب این نتایج را نمی‌خورم اما با توجه به مصدومان و بازیکنان یک اخطاره این تیم، ترکیب ذوب‌آهن برایم تا حدودی ناشناخته است.»

کد خبر 106117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز